خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره)دالاهو گفت: شکوفایی و رشد جامعه مبتنی بر ایجاد انسجام ،همدلی و تعاون اجتماعی است که یکی از ابزارها و وسایل ایجادی چنین حالتی در جامعه پرداخت زکات است.
کد خبر: ۸۷۲۵۱۷۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دالاهو، با حضور پر رنگ آحاد مختلف مردم از نقاط مختلف شهرستان همایش زکات از ساعت 9 صبح در سالن همایش کانون فرهنگی امام خمینی (ره) دالاهو برگزار گردید.

مدیر کمیته امددا دالاهو در این همایش زکات با اشاره به راه های عملی ترغیب و تشویق مردم به پرداخت زکات، افزود:تقویت باورهای دینی و اعتقادی در جامعه که پایه و اساس فکری جامعه است می تواند مشوق ادای حق محرومان و مستضعفان جامعه باشد.

جبار پرنو همچنین با اشاره به فعالیت های انجام شده برای تشویق جامعه به پرداخت زکات گفت: برگزاری همایش ها ، فضاسازی تبلیغاتی و تجلیل از چهره های برجسته و فعال در پرداخت زکات از شیوه های ترویج این فریضه الهی در شهرستان بوده است.

بخش عمده سخنان مدیر کمیته امداد دالاهو به ابراز گلایه ها از سطح پایین پرداخت زکات در شهرستان بود و از حاضرین ومسئولین خواست تا به این موضوع اهتمام کافی داشته باشند تا میزان پرداخت زکات در شهرستان رو به رشد نهد.

وی افزود : درسایه پرداخت زکات میتوانیم بعضی از مشکلات اقتصادی و گره کوراقتصادی در جامعه را باز کنیم.

 پرنو خاطر نشان کرد:فقر موجب آلودگی می‌شود و مهمترین تاثیری که زکات می‌تواند در جامعه بگذارد این است که جامعه را از آلودگی و ناپاکی‌ها پاک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد دالاهو در پایان ابراز داشت: جامعه فقیر، جامعه آسیب‌پذیر است که در آن ناهنجاری‌ها و آلودگی‌های اخلاقی به‌ راحتی عرض‌اندام کرده و بنابراین یکی از فلسفه‌های اصلی زکات بعد اقتصادی و فقرزدایی آن است که باعث می‌شود جامعه رشد و تعالی داشته و پاک شده و در یک رفاه نسبی قرار گیرد.

حجه الاسلام والمسلمین موسی الرضا نوروزی  امام جمعه شهرستان دالاهو در همایش زکات شهرستان  اظهار کرد: نقش مبلغان و رسانه‌های گروهی در این راستا بسیار ارزنده و تاثیرگذار است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شکل گیرد.
وی با اشاره به تعامل سازنده بین مسئولان اجرایی شهرستان در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: در سایه این همدلی و تعامل کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام گرفته است..
امام جمعه دالاهو  با تاکید بر اینکه تلاش اعضای شورای زکات شهرستان برای انجام درست و صحیح کارها با کیفیت بالا است، خاطرنشان کرد: انجام کارها با نیت خالص، رضایت مردم را در پی‌دارد.
امام جمعه دالاهو ترویج زکات را نشانگر همراهی مردم با دولت دانست و افزود: زکات عاملی مهم برای ترغیب مردم در جهت انجام کارهای عام‌المنفعه است.
وی افزود:اصولا شكوفايي و رشد جامعه مبتني بر ايجاد انسجام و همدلي و تعاون اجتماعي است كه يكي از ابزارها و وسايل ايجادي چنين حالتي در جامعه پرداخت زكات و ديگر حقوق مالي است كه افزون بر ايجاد بركت در مال و ثروت شخصي و جمعي موجب انسجام و همدلي مردم آن جامعه مي شود. از اين روست كه خداوند در آيه 11 سوره توبه بيان مي كند كه پرداخت زكات از جمله علل و عوامل حصول اخوت و برادري ديني در ميان افراد يك جامعه و انسجام بخشي و همدلي در ميان ايشان است.
حجه الاسلام والمسلمین نوروزی گفت:جامعه اي كه برخوردار از وحدت و انسجام برخاسته از اخوت و برادري ديني باشد به آساني در مسير شكوفايي و بالندگي قرار مي گيرد؛ زيرا هر يك از افراد آن در حكم يار و ياور ديگري است كه قوام و استواري را به جامعه مي بخشد و تلاش ها و كوشش ها را در كنار سرمايه ها و ثروت جهت بخشي مي كند و موجبات وحدت رويه و هدف را فراهم مي آورد.
شگفت اين كه خداوند در آيه 177 سوره بقره قرار گرفتن شخص و يا جامعه را در جرگه ابرار منوط به پرداخت زكات مي شمارد. در سوره انسان كه به ايثارگري خانواده علوي(ع) اشاره دارد و آنان را به سبب ايثارگري به اسير و فقير و مسكين مي ستايد مساله كمك هاي مالي به اين سه دسته به عنوان محور قرار گرفتن آنان در ابرار بيان مي شود كه خود اين مساله روشن مي سازد كه چگونه انسان با كمك هاي مالي خويش مي تواند به مقام ابرار درآيد.
امام جمعه دالاهو با اشاره به ایات متعدد قرآن کریم در خصوص زکات گفت:خداوند در آيات 37 و 38 سوره نور پرداخت زكات را از علل و عواملي برمي شمارد كه زمينه بهره مندي انسان را از روزي فراوان و بي حساب به دنبال دارد. براين اساس اگر جامعه اي بخواهد به شكوفايي اقتصادي و آسايش مادي برسد مي بايست از پرداخت زكات به عنوان مهم ترين ابزار دست يابي چشم پوشي نكند.

آخرین سخنران همیش معاون فرماندار دالاهو بود.

مهندس حشمت رضایی  هم ظرفیت زکات در جمهوری اسلامی ایران را بسیار بالا دانست و گفت : اگر بتوانیم به این فریضه الهی به صورت درست عمل نمائیم هیچ فقیری در جامعه پیدا نمی شود و فاصله طبقاتی از بین خواهد رفت .

رضایی در ادامه گلایه های مدیر کمیته امداد دالاهو را دلسوازنه والبته تصدیق کرد وابراز کرد:با توجه به میزان تولیدات محصولاتی نظیر گندم ودامداری وسیع شهرستان متاسفانه پرداخت زکات در شهرستان رقمی در خور نیست.

رضایی در ادامه با توجه به تولیدات باغی شهر ریجاب افزود :انتظار است بخشی از در آمد حاصل اقشار کشاورز ودامدار شهرستان که بعنوان اقشار برجسته شهرستان نمود دارند با پرداخت زکات صرف محرومیت زدایی از شهرستان شود.

ایشان در ادامه با اشاره به محرومیت های زیر ساختی شهر جدید ریجاب از عموم مردم خواست تا با پرداخت زکات و حتی مشخص نمودن دامنه خدمت رسانی بخشی از محرومیت های عمرانی را در شهر جبران کنند.

پایان بخش مراسم تجلیل از سه خبر نگار مطرح شهرستان و خیرین ومودیان زکات در دالاهو بود.

ارسال نظرات