نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

ترویج سبک زندگی غربی با اسباب بازی‎های وارداتی

جوکار گفت: برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازی های وارداتی به عنوان مصداق ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی است.
کد خبر: ۸۷۲۵۱۸۵
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

محمدصالح جوکار، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازی های وارداتی به عنوان مصداق ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی گفت: متأسفانه ما فناوری های نو را بدون محتواسازی وارد می کینم.

وی افزود: بازی های رایانه ای از فناوری های جدیدی است که در اختیار نوجوانان قرار می گیرد و بدون هیچ گونه مانعی به راحتی دانلود و بدون آنکه در مورد آنها کار محتوایی شود، در سطح بازار به فروش می رسد.

جوکار تصریح کرد: باید برنامه ریزی کرد تا از این بازی ها در راستای تقویت بنیان های فرهنگی جامعه استفاده کنیم و لازمه آن تولید بازی های ایرانی و بومی است تا کاربران با هویت های فرهنگی و ملی و دینی آشنا شوند. متأسفانه در این بخش عقب ماندگی داریم و سیاست گذاری هم تا حدودی انجام شده اما تا مرحله اجرا فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: چندی پیش سازمان بسیج دانش آموزی در تولید بازی های رایانه بومی پیشگام و بازی هایی در راستای زیر سوال بردن پروتکل های رژیم صهیونیستی تولید کردند لذا باید از سازمان هایی که ایده و خلاقیت در این زمینه دارند حمایت کرد تا با تولید بازی بتوان خلأ موجود را پر کنیم.


ارسال نظرات