خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان خراسان جنوبی گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی،حقیقت و زیبایی در ساخت هنر، جهاد اقتصادی و حماسه سازندگی،شبکه های اجتماعی (فرصت ها و تهدیدها) از جمله مهمترین موضوعات جشنواره هنرهای تجسمی در خراسان جنوبی هستند.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۱۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، پیام یوسفی رئیس بسیج هنرمندان خراسان جنوبی در کارگاه هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان، اظهار کرد: کارگاه مذکور، در راستای برگزاری هشتمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی بسیج کشور برگزار می گردد.

وی با بیان این که در این کارگاه،از رشته های مختلف هنری به رقابت با یکدیگر می پردازند،تصریح کرد: رشته های مختلف هنرهای تجسمی همچون بحث طراحی و نقاشی، گرافیک و طراحی پوستر، کاریکاتور و مینیاتور و نگارگری در این کارگاه وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان جنوبی تعداد شرکت کنندگان کارگاه هنرهای تجسمی خراسان جنوبی را 50 نفر دانست و یادآور شد: از تعداد مذکور،30 نفر خانم و 20 نفر نیز آقا هستند.

یوسفی ادامه داد: سبک زندگی ایرانی اسلامی،حقیقت و زیبایی در ساخت هنر، جهاد اقتصادی و حماسه سازندگی،شبکه های اجتماعی (فرصت ها و تهدیدها)،پاسداران حریم حرم،افشای گروه های تکفیری،کربلا میقات عاشقانه حقیقت،وحدت اسلامی،بیداری اسلامی و مقاومت ملل،فرهنگ حجاب و عفاف،بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی،شادی و نشاط در حیاط معنوی و اجتماعی،جلوه های کار و تلاش،مذمت خصائص زشت بشری،اسراف و مصرف زدگی؛ از جمله مهمترین موضوعات جشنواره فوق هستند.

وی با بیان این نکته که در کارگاه مذکور، طرح های مختلف با هدایت و نظارت استاد پیش خواهد رفت که این اقدام هم جنبه آموزشی و هم جنبه نظارتی دارد، عنوان کرد: از شرکت کنندگان در این کارگاه،تعداد سه نفر در هر رشته برگزیده شده و به مسابقات کشوری راه پیدا می کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان جنوبی ضمن اشاره به داوران جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان خراسان جنوبی، بیان کرد: در این مسابقات،تعداد 2 داور از خود استان و یک داور نیزاز سازمان بسیج هنرمندان کشور،حضور پیدا کرده اند.

یوسفی در ادامه صحبت هایش ادامه داد: در این راستا، در هفته دفاع مقدس نمایشگاه جامعی از هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان در مرکز استان، شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت هنر و هنرهای تجسمی در جامعه، ضمن اشاره به سخنی از امام راحل(ره)،عنوان داشت: در اهمیت هنر همین بس که ایشان فرموده اند:"تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی (ص) باشد".

ارسال نظرات
پر بیننده ها