دوره آموزشی مدیریت ریسک ویژه مدیران و کارشناسان شعب بانک مهر اقتصاد استان در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۵۵
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ درس این دوره آموزشی به انواع ریسک فرایند مدیریت ریسک و ریسک هایی که در سیستم بانکی وجود دارد اشاره کرد و گفت : استرس های برخورد با ریسک ، پذیرش و انتقال ریسک ، کاهش و اجتناب ریسک از اهم مباحث این دوره آموزشی خواهند بود . 
حق بین با اشاره به کمیته بال که متشکل از 10 کشور که یک سری از قوانین بانکی را هر ساله تدوین می کنند اشاره کرد و افزود : در بحث انواع ریسک ها به ریسک های تجاری از جمله نقدینگی عملیاتی ، استراتژیک ریسک انطباقی و اعتباری و ریسک سیستماتیک را میتوان اشاره کرد .
حق بین در این رابطه اظهار داشت : ريسك در كليه فعاليت هاي اقتصادي وجود دارد؛ از اين رو بايد تمهيدهايي در نظر گرفته شود تا بتوان ريسك ناشي از فعاليت هاي اقتصادي را كنترل كرد . وی با تاکید بر اینکه ، مديريت ريسك در جهت يافتن روش هايي براي مهار و كم كردن ريسك از اهميت بالايي برخوردار است گفت : بانك ها در جايگاه موسسه هاي اقتصادي كه واسطه بين سپرده گذاران و متقاضيان سپرده ها هستند، به دنبال كاهش ريسك و عدم انتقال آن به سپرده گذاران جهت پديد آوردن انگيزه بيشتر براي حفظ و افزايش سپرده ها می باشند.
وی اضافه کرد : بانكداري در ذات خود با ريسك هاي متعددي مواجه مي باشد و امروزه با ورود تكنولوژي پيشرفته و پيچيده تر شدن اين فعاليت ها و از جمله ظهور بانكداري الكترونيك، پديده ريسك بيش از پيش از اهميت ويژه اي برخوردار شده است.
رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد استان نیز با بیان اینکه  این دوره آموزشی با هدف افزایش دانش و توانایی کارکنان بانک  برای ارائه بهتر خدمات بانکی بانک مهر اقتصاد  برگزار شده است  افزود: این دورهای آموزشی نقش مهمی را در زمینه ارتقاع خدمات بانکی و فرایند  کمک به مشتریان برای اطلاع فرایند های بانکی و رشد اقتصادی کشور  خواهد داشت . 
شهاب زارعی با مهم دانستن بحث ریسک به اهمیت مقوله ریسک و فرایند مدیریت ریسک اشاره کرد و گفت : اگر فرایند مدیریت ریسک در هر سازمانی وجود نداشته باشد نمی توان با ریسک هایی که در بازار وجود دارد مقابله کرد . 
 وی با تاکید بر فواید ریسک اضافه کرد : توانایی مقابله با انواع و اقسام ریسک های پولی نیاز به واحد مدیریت ریسک می باشد . زارعی گفت : با داشتن مدیریت ریسک در سیستم ، انحرافات مثبت و منفی نیز شناسایی خواهند شد . 
ارسال نظرات