در انعکاس اخبار و ارائه گزارش باید بجای تعریف و تمجید ،واقعیت ها و کم و کاستی ها گفته شود تا چاره ای برای آنها اندیشیده شود.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۶۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دکتر گودرز صادقی با اشاره به گزارشهای ارائه شده در جلسات و نشست های خبری و مصاحبه ها ، یاد آور شد ، فعالیتها و گزارش ها و اقدامات ما باید در راستای رشد ثروت مادی و معنوی و پیشرفت علوم و تکنولوژی و فن آوریهایمان باشد ،چرا که ارائه آمار و ارقامی که صرفا بر روی کاغذ و یا فقط در جلسات بصورت بحث و طرح مطرح بوده و آنهم در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل جفا در حق رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با انتقاد از شیوه گزارش برخی مدیران که همه امورات معمول خود را به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ربط می دهند گفت : ما باید بر اساس معیار های دین اسلام با مسائل برخورد کنیم و از شیوه های اجرایی بلوک شرق که صرفا به ارائه آمار می پردازند دوری کرده و کیفیت را فدای کمیت نکنیم.

رییس دانشگاه محقق اضافه کرد: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی ما باید اول انسان مقاوم تربیت کنیم کسانی شبیه چمران ها و لاجوردی ها و بعد به دنبال اقتصاد مقاوم برویم اقتصادی که بتواند در مواقع بحران و تحریم و حوادث غیر مترقبه نجات بخش کشور شود.

اشتغال فارغ التحصیلان مقطع دکتری با ایجاد دوره پسا دکتری

صادقی از نهایی شدن راه اندازی دوره پسا دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: با اجرایی شده این دوره هر سال 20 نفر در سطح دکتری جذب شده وبا همکاری اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه به انجام امور آموزشی مشغول خواهند شد.صادقی گفت با توجه به مشکل استخدام نیرو های جدید برای هیات های علمی ما سعی داریم با ایجاد این دوره از توان علمی و آموزشی فارغ التحصیلان مقطع دکتری بهره مند شویم و از سوی دیگر زمینه اشتغال و تبلور علمی این عزیزان را شاهد باشیم.

وی این دوره را مقدمه ای برای ورود فارغ التحصیلان به عرصه علم و کار بیان کرده و گفتند : این عزیزان می توانند با فراهم آمدن زمینه های جذب در هیات های علمی سایر دانشگاه ها و استان ها از مجموعه دانشگاه محقق منفک شده و به عضویت هیات علمی آن دانشگاهها در بیایند.

جایگاه دانشگاه محقق در ورزش و نشریات فرهنگی و مقالات بسیار خوب است

گودرز صادقی با اشاره به کسب عنوان قهرمانی در 4 رشته ورزشی در مسابقات بین دانشگاهی در ارومیه و نیز کسب رتبه دهم در المپیاد دانشجویی در بین 120 دانشگاه کشور اشاره کرد و گفت : در امر ورزش دانشگاه محقق توانسته است بسیار خوب ظاهر شود و در قالب فعالیت های فرهنگی بخصوص در انتشار نشریات و اطلاع رسانی کارکرد دانشگاه 9 برابر شده است.

دکتر صادقی به افزایش 50 در صدی انتشار مقالات علمی دانشگاه محقق در مجلات معتبر داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود : در عرصه بین المللی هم تفاهم نامه هایی را با مراکز دانشگاهی به امضا رسانده ایم که در همین راستا اعزام 10 نفر از اساتید دانشگاه برای تدریس در دانشگاه قبرس از آن جمله است.

کارهای بین المللی به مانند کارهای فرهنگی دیربازده هستند و در خیلی از موارد مفاد تفاهمنامه ها اجرایی نمی شود اما ما به دنبال انعقاد تفاهمنامه ها برخی از آنها را اجرایی کردیم که برگزاری سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی، مشارکت در کنگره بینالمللی عرفان از دیدگاه حافظ و یونس امره در مرکز همایش های دانشگاه خاور نزدیک جمهوری قبرس شمالی، حضور تیم های ورزشی دانشگاه در ترکیه و مواردی از این دست از جمله این فعالیت ها در حوزه بین المللی دانشگاه هست.


ارسال نظرات