نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:
حجت الاسلام سلیمی گفت: واردات اسباب بازی ورود یک فرهنگ بیگانه تلقی می شود و به طبع آن تغییر سبک زندگی به سمت سبک زندگی غربی را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۸۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

حجت الاسلام محمد سلیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازیهای وارداتی به عنوان مصداق ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی گفت: اسباب بازی به خود خود یک فرهنگی نهفته است.

وی افزود: واردات اسباب بازی ورود یک فرهنگ بیگانه تلقی می شود و به طبع آن تغییر سبک زندگی به سمت سبک زندگی غربی را به همراه دارد واردات اسباب بازی صرفا واردات نیست عاطفه احساس و اعتقادات کودک را تحت تأثیر قرار می دهد و باید برای حل این معضل اندیشه شود.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به راهکارهای مقابله با واردات بی رویه اسباب بازی تصریح کرد: یکی از راهکارهای مقابله با واردات اسباب بازی توجه به ساخت و تولید اسباب بازی ها بومی است برهمین اساس متأسفانه خودباختگی و نگاه به غرب منشأ واردات بی رویه کالاهای خارجی شده است.

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که غرب به این انداز بر احساسات و عاطفه ما چیره شود غرب تنها به یک حوزه هم بسنده نکرده و به دنبال راه نفوذ است. اسباب بازی یکی از ابزار های رخنه فرهنگ غربی در کشور است و باید ضمن کنترل واردات رویکرد جدیدی داشته باشیم و نیاز داخلی را در نظر بگیریم.


ارسال نظرات