مدیر امور آبفار کلانشهر اراک گفت: 20 روستای شهرستان اراک به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، نیازمند استقرار سامانه تزریق کلر در شبکه آب مصرفی است.
کد خبر: ۸۷۲۵۳۲۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، منوچهر شجاعی صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی کلانشهر اراک با اشاره به تامین بهداشت آب شرب روستایی به ویژه در راستای پیشگیری از بیماری وبا گفت: در بحث کلرزدایی روستاهای غیر تحت پوشش از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی افزود: در بحث تامین کلر برای روستاهای غیر تحث پوشش مشکلی وجود نداشته و در روستاهایی نظیر رباط‌میل با همکاری مردم سامانه گندزدایی آب روستایی نصب شده ولی نصب آن کفایت نمی‌کند بایستی بازرسی‌ها صورت گیرد.

مدیر امور آبفار کلانشهر اراک تصریح کرد: تامین کلر به واقع تنها بحث رفع مسئولیت است چراکه اینکه فرد اطلاعات لازم را درباره میزان و نحوه درست کلرزنی را دارد یا خیر مشخص نیست.

شجاعی در ادامه گفت: 20 روستای این شهرستان، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، نیازمند استقرار سامانه تزریق کلر در شبکه آب مصرفی است که دست کم 15 روستا بیش از 20 خانوار جمعیت دارد.

وی افزود: تجهیز این روستاها به سامانه تزریق کلر، به تخصیص 30 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که با نصب این سامانه کلرزنی به شکل تنظیم شده است.

مدیر امور آبفار کلانشهر اراک تصریح کرد: اگر مشکلی در روستای غیر تحت پوشش به وجود آید باعث ایجاد مشکلات و شیوع بیماری می‌شود؛ در روستاهای غیر تحت پوشش حتی کلر را از طریق مامورین خود به مردم می‌رسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات