خبرهای داغ:
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ؛

بازی رایانهای یکی از مهمترین ابزارهای تفریح کودکان و نوجوانان است /95 درصد بازیهای رایانهای در بازار قاچاق است

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ببیشترین مخاطب بازیهای رایانهای در ایران جوانان و نوجوانان هستند.
کد خبر: ۸۷۲۵۳۵۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، قاسم قندهاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که در خصوص برگزاری استارتاپ ویکند ساخت بازیهای رایانهای بود اظهار کرد:120 شرکت کننده در این مسابقه حضور دارند و مهمترین ماجرایی که به عنوان انگیزه برای دستگاه در نظر گرفته شده است مخاطب پذیری و توجه علاقمندان به بازی یارانه‌ای است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه امروز بازی رایانهای جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده است و هر روز تعداد استفاده کنندگان از این برنامه ها بیشتر می شود، گفت: اگر چه ایران نسبت به کشورهای غربی در تولید بازی یارانهای نوپا محسوب می شود اما با توجه به تقویت چرخه تولید و حمایت از تولیدکنندگان بازیهای رایانهای آینده روشنی خواهیم داشت.

قندهاری خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد صنعت انیمیشن از سینما قویتری است و به همین تناسب اقتصاد صنعت بازی رایانه ای از انیمیشن بیشتر است.

وی با بیان اینکه امروز کاربران زیادی از بازی رایانهای استفاده می کنند، گفت: بیشترین مخاطب بازیهای رایانهای در ایران جوانان و نوجوانان هستند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: استارتاپ بازیهای رایانهای از 27 مرداد ماه به مدت سه روز و با حضور تیمهای آزاد در بخشهای بخش طراح بازی طراحی مرحله، گرافیست بازی، برنامه‌نویس و کار با موتور بازی برگزار خواهد شد.

قندهاری با بیان اینکه این روزها مجموعه شرکت ایرانا توانسته اقدامات خوبی هم در آموزش بازی رایانهای و هم در طراحی مسابقات بازیهای رایانهای در استان گلستان داشته باشد، گفت: بیش از 95 درصد بازیهای رایانهای در بازار قاچاق است و اساسا صنعت بازی رایانهای در ایران نوپا است و عمر تاسیس بنیان بازیهای رایانهای حدود هشت سال در کشور بیشتر نیست.

وی تاکید کرد: امروز بازی رایانهای یکی از مهمترین ابزارهای تفریح کودکان و نوجوانان است و ما باید به تولید با محتوای این بازیها بپردازیم تا کشف استعداد در بین جوانان صورت بگیرد.

دو شرکت در سطح استان گلستان در خصوص تولید بازی رایانهای در حال کسب مجوز هستند، گفت: شرکت ایرانا با همکاری شعبه کرمان در ماه گذشته موفق به تولید بازی مدافعان حرم شد که در حال حاضر در بازار عرضه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها