خبرهای داغ:
مردم شهرستان مرزی گیلان‌غرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور با استقبال کم نظیر از کاروان خدام رضوی لحظه‌های ماندگار را در تاریخ این شهرستان رقم زدند.
کد خبر: ۸۷۲۵۴۳۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام طه مهری در مراسم استقبال از کاروان خدام رضوی که از میدان ورودی شهر گیلان‌غرب آغاز شد و با نثار گل از سوی مردم تا مسجد جامع ادامه یافت اظهار داشت: روز 19 مرداد 1362 خونین‌ترین روز برای مردم گیلان‌غرب بود.

امام جمعه گیلان‌غرب افزود: ارتش خبیث عراق در 19 مرداد 62 با بمباران این شهر سبب شهادت 150 نفر و مجروحیت 472 نفر از مردم این خطه شد اما امروز در سالروز آن واقعه تلخ شاهد اتفاقی بزرگ و مبارک برای گیلان‌غرب هستیم و آن چیزی جز پیچیده شدن عطر رضوی در این شهر نیست.

وی خطاب به خادمین رضوی اظهار کرد: شما بر ما منت گذاشتید و ما مدیون این بزرگی هستیم.

در این مراسم با شکوه که امام جمعه، فرماندار، شهردار و فرماندهان نظامی و انتظامی نیز حضور داشتند مداحان اهل بیت به ذکر اوصاف امام رضا پرداخته و بسته‌های تبرکی حرم آن امام همام در بین مردم توزیع شد.

کاروان رضوی بعد از مراسم، گیلان‌غرب را به مقصد شهر گواور ترک کرد که در مسیر و به صورت کاملأ خود جوش توسط مردم روستای چله در مسیر جاده مورد استقبال قرار گرفتند.

مردم این روستا به عشق پرچم گنبد رضوی و حضور خدام رضوی در مسیر حرکت کاروان حاضر شده و صحنه‌های بی‌نظیر از ارادت خود را به آستان امام هشتم را به نمایش گذاشتند.

شهر سرمست مقصد بعدی کاروان رضوی بود که در مسجد جامع این شهر نیز مراسم با شکوهی برگزار شد.

کاروان رضوی در این مدت با حضور در جمع خانواده سه شهید، رضا خداکرمی تاریخ شهادت سوم مرداد ماه 67 محل شهادت روستای تقی گیلان غرب، شهید موسی باباخانی تاریخ شهادت 19 دی 63 در منطقه گیلان‌غرب و خانواده شهیدان جوهر و عارف پرهون دیدار و ضمن دل جویی از خانواده های این شهدا هدایای متبرک آستان قدس رضوی را به آنها اهدا کرد.

ارسال نظرات