خبرهای داغ:
بار دیگر عطر صحن و سرای شمس الشموس انیس النفوس علی بن موسی الرضا(ع) در کوچه پس کوچه‌های میانه پیچید و نوای سلام و صلوات‌ها پرکشید تا بارگاه حرم رضوی و خادمان پرچم متبرک را ضریح قلوب عاشق کردند.
کد خبر: ۸۷۲۵۵۱۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶

میانه برای دومین سال متوالی میزبان کاروان زیر سایه خورشید شد و فرش قرمز قلب مردمش را زیر قدوم طلایی خادمان حرم و حاملان پرچم متبرک آستان مقدس علی ابن موسی(ع) پهن کرد تا از فرش فلاکت به عرش عزت و سربلندی، آسایش و تقرب الهی برسد.

امروز کوچه‌های شهر رنگ و بوی پنجره فولاد دارد و دل‌های آکنده از عشق پیر و جوان به دنبال پرچم سبز حرم پر می‌کشد.

گام‌های عشق بر زمینی به تقدس وادی طوس گذاشته می‌شوند و چشم‌ها خیس باران دوستی خاندان اهل بیت(ع) و دست‌ها به سمت آسمان معنویت دراز می‌شود.

اینجا میانه است، شهری که امروز قطعه‌ای از بهشت مهمان اوست و چه زیباست عشق بازی این دل‌های شکسته با سوغات متبرک حرم، پرچم سبز رضوی.

همراه خادمان حرم رضوی شدیم که از صبح با حضور در گلزار شهدا، بیمارستان، دیدار با خانواده شهید و برپایی جشن زیر سایه خورشید آسمان این شهرستان را آکنده از عطر رضوی کردند.

غفوری منش مُبَلِغ کاروان جشن‌های زیر سایه خورشید در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه مردم میانه در همه برنامه‌های اجرا شده حس و حال معنوی داشتند، اظهار داشت: امروز مردم نوزادان خود را آوردند تا خادمان نام پسران را محمد جواد و رضا و دختران را معصومهبگذارند.

وی افزود: امام رضا(ع) فرموده‌اند خانه‌های خود را به نام مادرمان حضرت زهرا(س) و جدّمان حضرت علی(ع) منور کنید چراکه این امر فرهنگ ما را به نسل‌های آینده انتقال می‌دهد.

ایران منش؛ خادم حرم امام رضا(ع) با اشاره به اینکه میانه فضای معنوی خاصی دارد، خاطرنشان کرد: مردمان میانه بسیار مؤمن و ولایتمدار هستند و انصافاً شور و شوق خاصی در مراسم های مختلف از خود نسبت به آقا امام رضا(ع) نشان می‌دادند که امیدوارم مورد لطف و عنایت خورشید هشتم قرار بگیرند.

شیرازی؛ دیگر همشهری میانه‌ای با تاکید بر اینکه زیارت پرچم امام رضا(ع) کم‌تر از زیارت حرم مطهر ایشان نیست، افزود: امروز ما میزبان این نشان ارزشمند حضرت ثامن الحجج(ع) هستیم و احساس کردیم که انگار خود حرم امام رضا(ع) را زیارت کردیم و این زیارت دلمان را به مشهد الرضا برد.

ما هر چه داریم مدیون اهل بیت(ع) هستیم

یکی از همشهریان میانه‌ای که هم اکنون در بستری بیماری به سر می‌برد با اشاره به اینکه ما هرچه داریم مدیون اهل بیت (ع) هستیم، گفت: فرزندانم، خودم و همه دار و ندارم را حاضرم فدای اهل بیت(ع) کنم، ما فقط به عشق آن ها زندگی می‌کنیم و هرچه را که داریم را مدیون آن ها هستیم.وی بیان کرد: اگر اهل بیت(ع) نباشند زندگی ما هیچ ارزشی ندارد و از همه آن ها می‌خواهم که همه مریض‌ها به خصوص مریض‌های صعب العلاج را شفا دهند.

پیام اصلی وجود کاروان زیر سایه خورشید مسئله ولایت است

یکی دیگر از همشهریان میانه‌ای با اشاره به اینکه پیام اصلی وجود کاروان زیر سایه خورشید مسئله ولایت است، اذعان داشت: پیام اصلی این حرکت مسئله ولایت است.

آمده ام تا شاید بتوانم شفاعتم را از آقا موسی الرضا بگیرم

دیگر همشهری میانه با بیان اینکه بیماری وی لاعلاج است، اظهار داشت: سال هاست که برای درمان به دکتری مراجعه کرده‌ام ولی دردم را لاعلاج اعلام کرده‌اند و حال به پابوسی پرچم حرم امام رضا(ع) آمده‌ام تا شاید بتوانم شفاعتم را از آقا موسی الرضا بگیرم.

باران رافت رضوی بر گلزار شهدای میانه بارید و پرچم گنبد طلایی خورشید هشتم روشنایی بخش چشمان بیماران این شهرستان شد که در جشن زیر سایه خورشید میانه، خیل جمعیت عاشق را رضایی کردند و خاطره‌ای الهی و فراموش ناشدنی برجا گذاشتند.

گزارشی از محمد زینالی


ارسال نظرات