جشنواره کشوری بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی با حضور 300 ورزشکار از 24 استان کشور به میزبانی کردستان در سنندج آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۲۵۵۲۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جشنواره کشوری بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی یادواره شهیده رقیه رضایی و شهدای رمضان کردستان شامگاه چهارشنبه در محل اردوگاه شهید سلیمان‌خاطر سنندج آغاز شد.

این جشنواره که سپاه بیت‌المقدس کردستان میزبانی آن را دارد، در رشته‌های «هفت سنگ»، «دال‌پلان»، «حمل مشک»، «پرتاب وزنه»، «تیراندازی با کمان دوشاخه» و «طناب‌کشی» و به مدت دو روز در سنندج در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری این جشنواره کشوری، احیای بازی‌های بومی محلی و ترویج آنها، تبادل فرهنگ و آشنایی مردم سایر نقاط کشور با فرهنگ کردستان و رقابت سالم ورزشی است.

در جشنواره بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی سراسر کشور، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، قم، کرمان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، یزد و کردستان با دو تیم حضور دارند.

گفتنی است؛ 10 داور مسابقات این جشنواره را قضاوت می‌کنند که یک نفر آنها از داوران استان کردستان است.

بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی و نیز نقاط یادمانی شهر سنندج از جمله تپه الله‌اکبر و باشگاه افسران و برگزاری نمایشگاهی از میراث و صنایع دستی استان و نیز بحث حجاب از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

در افتتاحیه این مراسم از خانواده‌ شهیدان بختیار امینی، ناهید فاتحی‌کرجو، عثمان بایستی، جمیل شهسواری و اسماعیل مجیدی تجلیل شد و همچنین سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه کردستان بخاطر قبولی میزبانی این جشنواره از سوی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور مورد تجلیل قرار گرفت.
ارسال نظرات