خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد

ایجاد 104 هزار واحد تولیدی توسط بسیج مستضعفین

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اینکه مأموریت بسیج در حوزه اقتصاد نیست، اما بر اساس تأکید مقام معظم رهبری از سال 91 وارد حوزه اقتصاد شد گفت: بسیج توانسته از سال 92 تا 94، بیش از 104 هزار واحد تولیدی را در سراسر کشور ایجاد کند.
کد خبر: ۸۷۲۵۵۹۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از شوشتر، سردار سعید فرجیان‌زاده چهارشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان که پیرامون شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی رضوان‌الله علیه با تکیه بر مردم مؤمن و فداکار انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و راه عزت‌مندی را به ما نشان داد و با تکیه بر همین مردم بود که جنگ 8 ساله را به پیروزی رساند.

وی افزود: در همه عرصه‌هایی که انقلاب اسلامی با چالش مواجه می‌شد امام (ره) با دعوت از مردم و تکیه بر آنها چالش‌ها و مشکلات را خنثی می‌کرد، لذا امروز هم اگر بخواهیم به پیروزی‌های بزرگ دست پیدا کنیم باید بر مردم محروم، متدین، ایثارگر و فداکار تکیه کنیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ایجاد اقتصاد مقاومتی گفت: امروز تنها راه نجات کشور ایجاد اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم، همچنین برنامه‌ریزی و استفاده بهینه و درست از ظرفیت‌های موجود است. 

این مسؤول تصریح کرد: خوشبختانه اقتصاد مقاومتی از بحث نظری خارج شده و تبدیل به سیاست‌های مقام معظم رهبری شده است که مسؤولان کشور موظف به اجرای این سیاست‌ها و تحقق بسته‌های اقتصاد مقاومتی هستند و اگر سیاست‌ها به خوبی اجرا شود می‌توان از مشکل بحران اقتصادی خارج شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مأموریت بسیج در حوزه اقتصاد نیست اما بر اساس تأکید مقام معظم رهبری از سال 91 بسیج وارد حوزه اقتصاد شد و توانست با امکانات ناچیز خود تحول خوبی در کشور ایجاد کند، به طوری که در سال 92، 93 و 94، 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات را در اختیار بسیجیان قرار داد و توانست در تشکیل واحدهای تولیدی خانگی اقدام و اشتغال بیش از 200 هزار نفر را فراهم کند.

فرجیان‌زاده با اشاره به اینکه بسیج علاوه بر تسهیلات، آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم را در اختیار مردم قرار داد اضافه کرد: بسیج توانست در سال 92، 32 هزار واحد کوچک، در سال 93، 35 هزار و در سال 94، 37 هزار واحد تولیدی را در سراسر کشور ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان را شناسایی کرد و تلاش شود آن ظرفیت‌ها در زمان کوتاه شهرت یابد تا در کشور و منطقه خریدار داشته باشد، به طور مثال همین سبزی سرخ شده و حلوا ارده شوشتر را می‌توان به صورت بسته‌بندی و با یک برند تجاری در شهرها و مناطق دیگر به فروش رساند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور اذعان کرد: وظیفه سازمان بسیج مستضعفین است که در جهت ایجاد تسهیلات اقتصادی و معرفی محصولات شهرستان کمک کند.

وی یادآور شد: در شهرستان شوشتر باید روی محصولاتی که در شهرستان می‌تواند تولید شود فکر کرد، همچنین باید در حوزه اقتصاد مقاومتی مطالعه شود و مسؤولان آنچه که به صلاح شهرستان است انجام دهند و محصولات شوشتر را معرفی کنند.

فرجیان‌زاده در پایان گفت: برای ایجاد صنایع تولیدی و تبدیلی در راستای اقتصاد مقاومتی تسهیلات و مجوزهایی نیاز است که باید بانک‌ها، اداره صنعت و معدن، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی شهرستان و... با مردم همکاری بیشتری داشته باشند.   

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این نشست عبدالناصر نداعلی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر خوزستان، محسن شوشتری گماری فرمانده سپاه مقاومت شوشتر، مصطفی سمالی‌زاده فرماندار و سایر مسؤولان شهرستان حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار