خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود خبر داد؛
گفت: خانه بهداشت سیار تحت عنوان«سامانه پشتیبانی خدمات بهداشتی در حوادث و بلایا» برای اولین بار در کشور در شاهرود ساخته شد.
کد خبر: ۸۷۲۵۶۰۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱




به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سید عباس موسوی در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در اتاق جلسات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به سختی کار خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی اظهار کرد: خبرنگاران حرفه سختی دارند چون قلم آنها سبب ناراحتی و رنجش بعضی و خوشحالی بعضی دگر است و با انتشار اخبار مختلف سبب ایجاد استرس در جامعه می شوند.

وی با اشاره به توجه به فرهنگ اطلاع رسانی افزود: ما در جامعه دو دسته رفتار خوب و بد داریم و بین رفتار بَد نیز رفتار کمی بَد و رفتار خیلی بَد است که به رفتار کمی بَد نباید توجه کرد و از آن باید چشم پوشید و با رفتار خیلی بَدنیز باید تنبیهی برخورد کنیم.

موسوی خاطر نشان کرد: با دامن زدن به رفتارهای خیلی بَد در جامعه سبب انتشار آن رفتار و گذاشتن اثر سوء در جامعه و روان مردم می شویم و باید تلاش کنیم در انتشار اخبار خیلی بَد که باعث ترویج رفتار منفی در جامعه است با دقت بیشتری عمل کنیم چرا که امروز توجه همگان به رفتار بَد افراد است که این خیلی خطرناک است.

وی با اشاره به مثالی در مورد نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در این مورد تصریح کرد: ترامپ این روزها خیلی مورد توجه است چرا که حرف ها و رفتارهای خارج از عُرف می زند و با دامن زدن به نکات منفی رقیب سعی در برنده شده دارد و این فرد تعادل روحی ندارد و به درد ریاست جمهوری نمی خورد.

موسوی با اشاره به موضوع فیش های حقوقی ادامه داد: دامن زدن به این موضوع بیهوده است چرا که با یک فرآیند این اتفاق افتاده و باید فرآینده اصلاح شود چرا که اینگونه عمل کرد به نتیجه درستی نمی رسد و به نحوه دیگری این اتفاقات تکرار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در بخش های مختلف اظهار کرد: این دانشگاه دو شهرستان شاهرود و میامی را تحت پوشش دارد و 56.17 درصد استان سمنان را پوشش می دهد.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر در کیفیت خدمات هتلنیگ بیمارستانی اضافه کرد: با حضور کاروان تدبیر امید در استان مرکز آموزشی و پژوهشی و درمانی بهار افتتاح شد که مورد تقدیر وزیر بهداشت از اجرای مطلوب پروژه قرار گرفت.

موسوی بیان کرد: کسب رتبه اول در پیشرفت و اجرای پروژه های دانشگاه در منطقه اول در ده قطب کشوری، دانشگاه های علوم پزشکی با کسب 97 امتیاز از 100 امتیاز با 44 پروژه و مازندران و گلستان دوم و سوم شدند از افتخارات این دانشگاه است که سبب شد منطقه یک نیست در سطح مناطق علوم پزشکی کشور رتبه اول را کسب نماید.

وی با اشاره به احداث و تجهیز مرکز پژوهشی درمانی بهار عنوان کرد: این مرکز 220 تخت خوابی است که البته با تخت های ستاره دار و متحرک تا 385 تخت می رسد که در مساحت 130هزار مترمربع و زیربنای 252000 متر مربع واقع شده که تاکنون 244 تخت بستری مجوز دریافت شده است.

موسوی اظهار کرد: اجرای پروژه بخش جراحی قلب و آنژوگرافی مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی امام حسین(ع) و احداث پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان امام حسین(ع) و تامین فضای پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با مشارکت خیرین در دانشگاه از دیگر دستاوردهای این دانشگاه می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به ویزیت روزانه بیش از هزار نفر در مرکز پلی کلینیک تخصصی این دانشگاه گفت: در این مرکز با هزینه کم و تحت قرار داد همه بیمه ها به مردم عزیز شهرستان و اطراف خدمت رسانی می شود و پزشک های متخصص و فوق تخصص حضور دارند.

وی با اشاره به احداث و تجهیز سالن آمفی تئاتر و سالن اجتماعات دانشگاه افزود: احداث مرکز آزمون بالینی در بیمارستان امام حسین(ع) یکی از دستاوردهای بزرگ این دانشگاه است که یکی از مراکز آزمون کشوری است که در مدت 5 ماه ساخته و به بهره برداری رسیده که به گفته معاون وزیر در حد بین المللی می توان آزمون برگزار کرد و با امکانات و شرایط بسیار ویژه جزو مراکز برتر کشوری است.

موسوی ادامه داد: تجهیز مرکز آزمون مهارتهای بالینی دانشگاه و احداث خوابگاه های دانشجویی خواهران که برخی در دست اقدام و در سفر هیئت دولت به استان نیز ساخت خوابگاه ابلاغ شده و در دستور پیگیری است و ما تاکید داریم شاهرود را به عنوان شهر دانشگاهی باید مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به احداث مرکز fmri در شاهرود تصریح کرد: این مرکز یکی از بهترین مراکز در سطح کشور است چرا که دستگاه خریداری شده که با کمک ویژه وزیر بهداشت انجام شده دارای ویژگی های منحصر به فرد همچون نشان دادن عملکرد ارگان مورد بررسی قرار گرفته است که فعلاً در بیمارستان امام حسین(ع) در حال بهره برداری است که با افتتاحیه رسمی آن خدمات سرپایی هم ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به احداث ساختمان اورژانس در بیمارستان امام حسین(ع) بیان کرد: آمار مراجعه به مراکز درمانی ما بالغ بر 400 هزار نفر در سال یعنی حدود دو برابر جمعیت شهرستان است که بالغ بر 40 هزار نفر به اورژانس مراجعه می کنند و فضایی که دیده شده بود مناسب و جوابگو نبود و ما گمان می کردیم با بهره بردای مرکز بهار مشکلات و نیاز ما کم می شود که اینگونه نشد و ما نیاز به زیر ساخت داریم که توسعه بیمارستان امام حسین(ع) در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مساحت اورژانس در حال ساخت بالاترین مساحت اورژانس در کشور است چرا او رژانس یک مکان حساس و پیشانی کار ماست که با دقت و سرعت در حال انجام و پیگیری است.

موسوی با بیان اینکه ساختمان مرکز بهداشتی درمانی روستای بکران،شهر رودیان،مرکز شبانه روزی حسین آباد کالپوش و شهر کلاته خیج تکمیل و به بهره برداری رسیده است تاکید کرد: اولین خانه بهداشت سیار که به همت دکتر محمدی معاون بهداشت دانشگاه و همکاران جهت شرایط بحرانی طراحی و ساخته شده است با حضور معاون وزیر رونمایی گردید.

وی افزود: این خانه بهداشت سیار تحت عنوان( سامانه پشتیبانی خدمات بهداشتی در حوادث و بلایا) برای اولین بار در کشور ساخته شده و در دنیا کم نظیر است که وزن حدود 160 کیلوگرم دارد و در سه دقیقه آماده می شود و امروز در اختیار جبهه مقاومت در کشور سوریه قرار گرفته است که با حضور رئیس جمهوری سوریه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به تقدیرنامه های مختلف از معاونت های مختلف وزارت بهداشت اظهار کرد: تقدیر به دلیل مدیریت کاهش خطر بلایا، خدمات مامایی،دانشگاه برتر در کنترل و مبارزه با دخانیات،تقدیر در اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت شهر شاهرود، تقدیر در خصوص اجرای برنامه های کشیک نوروزی و کسب مقام اول کشور ،تقدیر در افزایش نرخ باروری و برنامه های سلامت بانوان و کودکان،پوشش واکسیناسیون که سالهاست صد درصد در شهرستان انجام می شود.

وی با اشاره به مرکز رشد فناوری سلامت در دانشگاه و ایجاد سایت افزود: راه اندازی مجله انگلیسی زبان دانشگاه،اعتبارسنجی،اخذ مجوز و راه اندازی شورای اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی و ثبت سه اختراع از دستارودهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

موسوی با اشاره به سه اختراع ثبت شده گفت: بازوی مکانیکی نگهدارنده تبلت و رایانه،قرص جوشان تصفیه کننده آب شرب و سنتزنانوپلیمر جهت درمان تومورهای مغزی سه اختراع از اعضا هیئت علمی این دانشگاه است و از نظر رشد شاخص های پژوهشی در سال 92و93 رتبه اول کشور را کسب کرده ایم و 8 پروژه دانش بنیان در دست اقدام داریم و دو پروژه دیگر نیز مجوز اخذ شده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره های معتبر کشوری و بین المللی در این دانشگاه عنوان کرد: پانزدهمین کنگره دانشجویان علوم پزشکی در شاهرود برگزار شد و ما تلاش داریم کنگره های معتبری در این دانشگاه برگزار نماییم چرا که افراد صاحب نظر حضور پیدا می کنند و این خود کمک کننده به مجموعه در امر دانش و پژوهش و ارتقاء علمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به میزبانی شاهرود در اول شهریور از 40 گروه مطالعاتی در مورد چشم پزشکی در شاهرود اظهار کرد: این دانشگاه میزبان کشوری و حتی بین المللی این نشست است که هدف این گروه ها مطالعات آینده نگری است که با استفاده از داده ها علل بیماری ها را شناسایی می کنند.

وی افزود: ما در تلاش هستیم دو گروه مطالعاتی در خصوص بهداشت عمومی در منطقه بیارجمند که در کشور و خاورمیانه بی نظیر است و همچنین برای رانندگان به علت حوادث زیادی که در جامعه است انجام دهیم که دارای اهمیت بالایی است.

موسوی با اشاره به اخذ مجوز برای راه اندازی چند رشته افزود: 3 رشته در سال 94 به رشته های کارشناسی ارشد اضافه شد که پرستاری سالمندی،پرستاری مراقبت های ویژه و بیوتکنولوژی پزشکی و کارشناسی علوم آزمایشگاهی است.

وی با بیان اینکه ما در سطح بالینی دکترای حرفه ای پزشکی(پزشک عمومی) را داشتیم بیان کرد: در سال 94، سه رشته دکترای تخصصی شامل داخلی،روان پزشکی و طب اورژانس به رشته های ما اضافه شد که رشته طب اورژانس یک رشته راهبردی و مهم است چرا که این رشته چند رشته را شامل می شود و با این تخصص می توان جان بیمار را نجات دادو ما این امتیاز را داریم که با تربیت دانشجو در این رشته با وجود زیر ساخت و جذب هیئت علمی هر سال 6 نفر را جذب و بعد از سه سال، 18 دکتر متخصص اورژانس در اورژانس شاهرود داشته باشیم و از کیفیتی بالای برخوردار شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به امداد هوایی تصریح کرد: در کشور در زمینه امدا هوایی رتبه اول را در سال 94 کسب کردیم که با یک بالگرد 203 مورد عملیات انجام شد و در ماموریت های نوروز 94، افزایش 90 درصدی امداد هوایی را داشتیم.

وی با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به امداد هوایی در شهرستان شود افزود: با خرید مدی کوبتر که اختصاصی اورژانس است و پرواز در شب و شرایط سخت را داراست که بعد از تحریم ها وارد شود بسیار وضعیت ما خوب می شود.

موسوی با اشاره به راه اندازی دستگاه پیشرفت ماموگرافی ادامه داد: با توجه به شیوع سرطان پستان در زنان این دستگاه خریداری شده و با این دستگاه مجوز سطح 3 ساخت غربال گری سرطان در دانشگاه داده شد که این دستگاه در این قالب قرار می گیرد و سطح دو را هم مجوز گرفتیم که رادیو تراپی و شیمی درمانی در این قالب است و ICU نیز تخت هایش اضافه شده است و با توجه به مرکز بهار در وضعیتی خوبی هستیم.

وی با اشاره به مدیریت سبز در دانشگاه گفت: ما در بحث صرفه جویی آب به شدت پیگیر هستیم و در استان در بین ده دستگاه اجرایی که تقدیر شدند ما رتبه اول را داشتیم با بیش از 140هزار متر مکعب صرفه جویی و آن نه دستگاه روی هم زیر 100هزار متر مکعب صرفه جویی کرده بودند.

موسوی با اشاره به دارا بودن قریب به 4 هزار نفر پرسنل در بخش های مختلف بیان کرد: در موضوع اشتغال بالغ بر ده درصد مجوز استخدام نیروی جدید گرفته ایم که نزدیک به 300 نفر استخدامی داریم که در مرحله اول بیش از صد نفر نیروی قراردادی جذب می شوند که فراخوان و با دقت و عادلانه نیروها توسط شرکت های طرف قرار داد ما بکارگیری می شوند و تلاش داریم با توجه به شایسته سالاری این افراد جذب شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها