خبرهای داغ:
بازتاب خونین ترین روز گیلانغرب در دفاع مقدس چنین امده است که رژیم بعثی عراق مردم گیلان غرب را با موشک و بمب خوشه ای به خاک و خون کشید..
کد خبر: ۸۷۲۵۶۲۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب؛ یکی از وقایع درناک و خونین دفاع مقدس  بمیاران 19 مرداد سال 62 گیلان غرب بود که طی ان صدها نفر از مردم مظلوم و مقاوم این شهر به خاک و خون کشیده شدند که این رویدار البته در مرکز کشور نیز به شدت پیگیری شد .

چکیده:

    امام خمینی : مردم از سپاه خسته نمی شوند باید سپاه محبوب بماند و راهش آن است که با مردم مدارا کنیم.

 

    هاشمی :امیدواری رزمندگان ما تحملشان را از دست ندهند و در میدان جنگ از تجاوزگران عراقی انتقام بگیرد.

 

    مهندس بازرگان در نطق امروز خود در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری انتخابات آزاد در کشور  شد.*

 

    وزارت خارجه تحریکات آمریکا و فرانسه علیه لیبی را محکوم کرد.

 

 

امام خمینی: مردم از سپاه سرد نمی‏شوند

آقای محسن رفیق دوست وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتفاق معاونین این وزارتخانه با رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار خطاب به وزیر و معاونین وزاتخانه سپاه فرمودند: وزارتخانۀ سپاه تازه متولد شده است. باید مواظبت کنید از اول وضعی که در وزارتخانه‏های سابق بود پیش نیاید. به هم زدن وزارتخانه‏های سابق خیلی وقت لازم دارد، ولی این وزارتخانه دست خود آقایان است. سعی کنید جهات اسلامی‏را خوب رعایت کنید.

امام ادامه دادند: مهم این است که در سپاه وضعی پیش نیاید که به روحیۀ سپاهی ‏ها صدمه بخورد. عمده در این جمهوری بعد از حفظ جهات اسلامی‏این است که بین سپاه و مردم و سپاه و ارتش اختلافی نشود، که بحمداللّه‏ امروز نیست. شما باید سعی کنید جهات سیاسی در سپاه وارد نشود، که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی‏آن از بین می‏رود. همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان را یک جنگندۀ خدمتگزار مردم بدانند، نه یک جنگندۀ غیر خدمتگزار، و با ارتشی‏ها با برادری رفتار کنند.

امام در پایان افزودند همۀ مردم مساوی هستند؛ البته طبقۀ مستمند بر ما بیشتر حق دارند. الآن هم وقتی به جبهه‏ها می‏روید یک نفر مرفه نمی‏بینید و یا اگر ببینید کم است، بقیه مستمندان هستند، همین مردم محروم هستند که انقلاب کردند و پیروز شدند و بعد هم همین‏ها خدمت می‏کنند و همین‏ها هم ادامه می‏دهند، و من هم دعا می‏کنم که محفوظ باشند و روبه رشد بروند. مردم از سپاه سرد نمی‏شوند. باید سپاه با محبوبیت محفوظ بماند و راهش آن است که با مردم مدارا کنیم. (1)

واکنش هاشمی به بمباران گیلانغرب از سوی عراق

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به بمباران گیلانغرب از سوی رژیم بعثی گفت : دشمنان اسلام همیشه کینه‌ها خودشان و عقده‌های خودشان را به این شکل خالی کرده‌اند. ما در بعد از هر پیروزی مشعشعی شاهد چنین صحنه‌ای بوده‌ایم.

رئیس مجلس ادامه داد جالب این است که در کل دنیا این جریان پلید مثلث شوم امپریالیسم، صهیونیسم، ارتجاع همین وضع را دارد. وقتی که محرومان لبنان انتقام خون شهیدانشان را از اسرائیلی‌ها می‌گیرنند مسجد جامع طرابلس لبنان منفجر می‌شود و نمازگزاران قطعه قطعه می‌شوند و بازار مظلوم شهر مقاوم بعلبک وضعی شبیه آنچه که در دزفول می‌گذرد پیدا می‌کنند. و حادث گیلان غرب مخصوصاً مردم گیلان غرب که از اول جنگ واقعاً از خودشان قهرمانی و مقاومت نشان داده‌اند مثل مردم دزفول سخت مورد بغض صدام هستند

وی در پایان گفت : ما امیدواریم که رزمندگان ما صبر و تحملشان را از دست ندهند و مثل گذشته با قدرت اسلحه در میدان جنگ و در نقطه‌های مهم استراتژیکی از تجاوزگران عراقی و مخصوصاً بعثی‌ها انتقام خون این شهدا را بگیرند.(2)

نطق پیش از دستور بازرگان در مجلس شورای اسلامی

مهندس بازرگان در نطق پیش از دستور خود در نشست امروز مجلس شورای اسلامی گفت :آرمان مشترک یعنی مثلث مقدس آزادی ملت، استقلال مملکت، و استقرار جمهوری اسلامی با دو اصل مقدس دیگر یعنی حاکمیت ملی و اجرای قانون اساسی مخمسی را تشکیل می‌دهند که پنج ضلع آن وابستگی ملازم متقابل با هم داشته حیات و قوامشان در گرو انتخابات آزاد می‌باشد.

وی افزود :انتخابات واقعاً آزاد این است که اساً و رسماً به دور از تبعیض و تظاهر و از هم‌اکنون که چند ماه به زمان انتخابات مانده است اعلام و اجرای آزادی گردیده، اجازه نطق و نوشتن و گرد آمدن آن‌طور که قانون اساسی و قانون مطبوعات مقرر داشته است به موافق و مخالف داده شود.همه افراد ملت در اظهار عقیده و انتقاد و اعتراض و در انتخاب نمایندگان خود آزاد باشند.(3)

پشتیبانی ایران از لیبی مقابل آمریکا

وزارت امور خارجه با صور بیانیه ای تحریکات اخیر امریکا و فرانسه بر علیه لیبی که با تهدید مستقیم حریم دریایی و هوایی اعمال می شود را محکوم و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران را از مواضع دولت لیبی در مقابل این تحریکات را اعلام کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است :  تحریکات اخیر آمریکا و فرانسه بر علیه کشور لیبی که در پوشش به اصطلاح کمک به کشورهای دوست انجام پذیرفته است توطئه مستمری علیه دولت های مترقی و انقلابی منطقه بوده و هدف آن دلگرم ساختن عوامل و مزدوران متزلزل منفورشان است که از بیم ملت های تحت ستم خود همیشه در خوف و رجا به سر می برند.(4)

حمله هوایی رژیم عراق به گیلانغرب

رژیم بعث عراق در پی شکست های پی در پی در عملیات ولفجر 2 و ولفجر 3 رزمندگان اسلام یکبار دیگر دست به جنایتی هولناک زد و شامگاه دیروز مردم بیدفاع و مقاوم گیلانغرب را با موشک و بمب بخاک و خون کشید.بر اساس این گزارش دو فروند هواپیمای متجاوز عراقی دیروز با استفاده از موشک و بمب های خوشه ای شهر گیلانغرب را بمباران و مردم بیدفاع آنرا در خیابانها به مسلسل بستند. بنابر آمار اولیه در نتیجه این جنایت هولناک بیش از 50 تن از مردم غیر نظامی شهید و حدود 520 فرد دیگر مجروح شدند تا کنون 9 تن از مجروحان که حالشان وخیم بوده با هلیکوپتر به باختران منتقل شده اند.

پی نوشت:

1. اطلاعات،20 مرداد 62، ص 3
2. اطلاعات،20 مرداد 62 ، ص 2
3. اطلاعات 20 مرداد 62 ، صص 1و3
4. جمهوری اسلامی،20 مرداد 62 ،ص 16
5. اطلاعات،20 مرداد 62،ص2

*درخواست مرحوم بازرگان در نطق پیش از دستور خود برای برگزاری انتخابات آزاد تازگی نداشت پیش و پس از آن مرحوم نیز بسیاری از اعضای نهضت آزادی و بعدها گروه های اصلاح طلب بارها و بارها خواستار برگزاری انتخابات آزاد در کشور شده اند. به گواهی تاریخ و علی رغم همه این ادعاها  ترکیب نهادهای انتخابی اعم از مجلس،دولت و شورای شهر در طول نزدیک به 4 دهه گذشته نشان می دهد که  همواره قدرت بین احزاب و گروه ها در داخل کشور دست به دست شده و کسانی که خود سلامت انتخابات را زیر سئوال برده اند از طریق همین سازو کار تعریف شده انتخابات در جمهوری اسلامی به مناصب عالی نظام رسیده و به اریکه قدرت چنگ زده اند./فارس

ارسال نظرات