پوشش 70 درصدی نوآموزان پیش دبستانی استان مرکزی
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: براساس ماده 16 قانون آئین اجرایی، وجوه مربوط به تغییر کاربری اراضی تجاری باید به عنوان عوارض آموزش و پرورش به حساب خزانه واریز گردد که مقرر شد در کمیسیون اجرایی شدن این ماده مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۶۶۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شهریار فولادوند صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که بدون حضور استاندار مرکزی برگزار شد با اشاره اولین دستور کار جلسه در ارتباط با اجرایی شدن ماده 16 قانون شورا گفت: براساس ماده 10 شهرداری‌ها موظف هستند جهت وصول عوارض موضوع بند 3 ماده 13 و ماده 16 قانون آئین اجرایی را پیش بینی کرده تا وجوه مربوط از سوی واریزکنندگان با فیش های مستقل به عنوان عوارض آموزش و پرورش به حساب خزانه واریز گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه اجرای این قانون نیازمند کار کارشناسی است این موضوع به یک کمیسیون با حضور معاون عمرانی استانداری مرکزی، شورای شهر، مدیریت برنامه‌ریزی استان، اعاده شد که شرایط مورد بررسی و در صورت وجود بستر و زمینه‌های مربوطه اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در دستور کار دوم شورا، موضوع طرح توسعه پیش دبستانی بود که اعضای شورا با توجه به اعتباراتی که در نظر گرفته شده با این طرح موافقت کردند و مقرر شد که متولیان دوره پیش دبستانی نسبت به دریافت مجوز آموزش و پرورش اقدام نمایند.

فولادوند با اشاره به تعیین تکلیف واریز سرانه‌های آموزشی گفت: دستور تعیین تکلیف واریز سرانه‌های آموزشی به مدارس از سوی اعضا شورا مصوب شد.

وی در مورد موضوع هدایت تحصیلی ادامه داد: با گشایشی که اتفاق افتاد و در مورد مسائلی که مورد نگرانی مردم بود تصمیماتی گرفته شد و مشکل تا حدود زیادی حل شده است.

عدم تعادل اجرای طرح توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم و روستایی استان 

فتح‌آبادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مرکزی در این جلسه نیز یادآور شد: پوشش تحصیلی نوآموزان در دوره پیش دبستانی در سطح کشور 54 درصد است که خوشبختانه در استان این میزان به 70 درصد رسیده که قابل قبول است.

وی افزود: اما آنچه که مهم است نوع توزیع این پوشش در سطح شهرستان‌های استان متعادل نیست چراکه در شهرستان زرندیه، شازند یا محلات پوشش 36 درصدی نوآموان را در این طرح شاهدیم و باید تلاش شود که توسعه پیش دبستانی مورد توجه مسئولین اموزشی قرار گیرد.

فتح‌آبادی با اشاره به اینکه رویکرد این طرح پوشش مناطق محروم و روستایی است گفت: این طرح در مناطق روستایی و محروم دنبال می‌شود و رویکردی غیردولتی دارد ولی براساس میثاق نامه‌ای که در وزارت منعقد شد درصدد هستیم تا پوشش در سطح مناطق محروم با رویکرد دولتی دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات