خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود:

کسب رتبه نخست شاهرود در جذب نوآموزان پیش دبستانی و بازمانده از تحصیل در استان سمنان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود گفت: در جذب نوآموزان پیش دبستان و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان شاهرود رتبه اول استان سمنان را کسب نموده اند.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۱۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید محبی در جلسه مشورتی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با دهیاران و جمعی از روسای شورای روستا بخش مرکزی شهرستان شاهرود که با حضور بخشدار مرکزی در سالن ولایت فرمانداری شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ضرورت و اهمیت تحصیلی وعدالت آموزشی مباحثی مطرح اظهار کرد: درخصوص جذب نوآموزان پیش دبستان و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان شاهرود رتبه اول استان سمنان را کسب نموده اند.

وی ضمن توضیحات مبسوط پیرامون ضرورت واهمیت حضور نو آموزان پیش دبستان درمناطق محروم وحاشیه شهرستان از دهیاران خواستند که در این زمینه مساعدت وهمکاری وهمراهی با مدارس روستا ومناطق خود را داشته باشند.

محبی خاطر نشان کرد: با توجه به مسائل و مشکلات و آسیبهای اجتماعی واقتصادی که با ترک تحصیل یک دانش آموز به بدنه جامعه و مناطق محروم وارد میشود باید دهیاران در روستاها و مناطق محروم توجه و دقت هر چه بیشتر در این زمینه باشند.

وی تاکید کرد: موارد خواسته شده در مورد شناسایی این دانش آموزان سریعاً آمار واطلاعات لازم را جمع آوری به آموزش وپرورش اعلام تا رسیدگی به موقع انجام پذیرد.

در این جلسه پیرامون گروهی از کودکان بازمانده ی از تحصیل از قبیل اتباع خارجی،کودکان بدون شناسنامه، بی سرپرست،کودکان کار و...نیز توضیحاتی شد.

در پایان با توجه به لزوم توجه به بحث سواد آموزی با تاکیدات مقام معظم رهبری به این امر، بروشورهایی آماده و بین مدعوین توزیع گردید که آشنایی بیشتر دراین زمینه نیز ایجاد گردد و مصوب گردید که طی ده روز آینده اطلاعات وآمار درزمینه موارد ذکر شده توسط دهیاران جمع آوری وبه آموزش وپرورش ارائه گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها