خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

مشکلات مالی در حوزه هنر، دست هنرمندان را بسته است/تأثیر گزارش عکس روستای چشمه شور بر مسئولین

امیرآبادی با بیان این که فرهنگ در اختصاص بودجه مظلوم است، گفت: امروز وضعیت رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی وجود دارد و به همین دلیل به فرهنگ کمتر فکر می‌شود و ما امیدواریم که در برنامه ششم فکر اساسی برای فرهنگ صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۶۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
مشکلات مالی در حوزه هنر، دست هنرمندان را بسته است/تأثیر گزارش عکس روستای چشمه شور بر مسئولین
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز(21 مرداد) در آئین اختتامیه چهارمین دوسالانه عکس حوزه(اشراق) که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: عکاسی ثبت لحظه هاست و می‌تواند تأثیر زیادی در پیشرفت جامعه و انسان داشته باشد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عکس ممکن است که انسان را بخنداند، بگریاند و یا به تأمل وادارد؛ عکس در طول تاریخ نقش زیادی در تحولات اجتماعی، شخصیت انسان ها، جنگ‌ها و انقلاب ها، تحولات صنعتی و ... داشته است.
 
امیرآبادی فراهانی بیان کرد: در گزارش‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود، عکس می‌تواند بسیاری از پیام‌ها را برساند و این که چقدر کار در دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به افشای حقوق‌های نجومی در ایران، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر، مردم از بسیاری از مشکلات جامعه رنج می‌برند و امروز مردم عیب‌ها را بیشتر می‌بینند، در حالی که ساده زیستی در بین طلاب و برخی مسئولین وجود دارد و عکاسان می‌توانند با تولید و نشر آثار خود در این حوزه تأثیرگذار باشند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران هر کس خطایی کند، باید هزینه دهد، اما اگر آثار و عکس‌های ساده زیستی که در بین برخی مسئولین و طلاب وجود دارد، خلق و تولید شود، باعث می‌شود که جامعه ما به سمت نابودی پیش نرود.
 
امیرآبادی فراهانی یادآور شد: آرشیو عکس، ما را به گذشته می‌برد و ما به فکر فرو می‌رویم که از کجا به کجا رسیده ایم، اگر ما به جایگاهی رسیدیم، می‌توانیم نسبت به گذشته خود شاکر باشد.
 
وی با اشاره به مشکلات آب روستای چشمه شور در استان قم، عنوان کرد: چندی پیش، یکی از عکاسان به روستایی در قم رفته بود که عکس‌هایی از وضعیت شرب این روستا تهیه کرده بود، این گزارش مسئولین را از خواب بیدار کرد و ما به خاطر این مسأله از مردم عذرخواهی کردیم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات مالی که در حوزه هنر وجود دارد، دست هنرمندان را بسته است، وضعیت مالی کشور به طور کلی نامساعد است، گرچه درآمد افزایش چشمگیر یافته است، اما هزینه‌ها نیز در پی آن افزایش یافته است.
 
امیرآبادی فراهانی بیان داشت: هزینه جاری دولت، 340 هزار میلیارد تومان است که یک دولت فربهی است و هر درآمدی که تحقق می‌یابد، خرج دولت به معنای کلی می‌شود، بنابراین ما باید هزینه‌ها را کاهش دهیم و به حوزه فرهنگ و هنر بودجه بیشتری اختصاص دهیم و به بحث اعتقادی فرهنگی کمک کنیم
 
وی با بیان این که فرهنگ در اختصاص بودجه مظلوم است، اظهار امیدواری کرد که در مجلس و در برنامه ششم فکر اساسی برای فرهنگ صورت بگیرد و گفت: امروز وضعیت رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی وجود دارد و به همین دلیل به فرهنگ کمتر فکر می‌شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ولنگاری فرهنگی به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله) در جامعه و جود دارد، امروز دستگاه‌های فرهنگی در جامعه متعدد هستند اما از آنجا که برنامه‌ها دسته بندی و تقسیم بندی نشده است، این مسأله باعث شده است که دستگاه‌های فرهنگی نسبت به این مسأله پاسخگو نباشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار