خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

اعزام دانش‌آموزان زائر اولی قمی به مشهد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از تشرف 85 نفر از دانش‌آموزان زائر اولی‌ قمی برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد به مناسبت دهه کرامت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۵۹۵۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
اعزام دانش‌آموزان زائر اولی قمی به مشهد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اعزام زائر اولی‌های به مشهد مقدس اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت 85 نفر از دانش‌آموزان زائر اولی‌ امام رضا(ع) قمی 20 مرداد امسال به مشهد مشرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه دانش‌آموزانی که تاکنون به مشهد تشرف پیدا نکردند، در دو دوره به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه دوره اول اعزام دانش‌آموزان در اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت، گفت: 120 نفر از دانش‌آموزان اعزام شدند و در این مراسم معنوی حضور پیدا کردند، دعوت این مراسم از سوی آستان قدس رضوی است که دانش‌آموزان به مدت سه روز میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود.

وی به تشرف زائر اولی‌ها به حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت دهه کرامت اشاره کرد و افزود: 225 نفر از دانش‌آموزان استان‌های تهران، اصفهان و مرکزی به زیارت حضرت معصومه(س) مشرف شدند.

حمزه‌ای یادآور شد: زائر اولی‌های حضرت معصومه(س) از استان‌های مجاور در 10 مرحله و در هر ماه 220 نفر به زیارت بانوی کرامت مشرف می‌شوند.

وی عنوان کرد: زائر اولی‌های حضرت معصومه(س) با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش، حرم حضرت معصومه و مؤسسه حضرت خدیجه(س) مشرف می‌شوند و در نظر داریم هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان در سال جاری به زیارت مشرف شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزانی که زیر پوشش طرح زائر اولی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قرار می‌گیرند، دختران دانش‌آموز متوسطه دوم هستند، گفت: افزایش ظرفیت معنوی دانش‌آموزان، باور به اندیشه‌های اسلامی و همچنین تعمیق باورهای مذهبی و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) مهم‌ترین هدف این طرح است، همانگونه که سفارش رسول خدا(ص) به قرآن و اهل بیت(ع) بوده است.

وی عنوان کرد: بر همین اساس بخشی از فعالیت‌های عترت مربوط به زیارت اولی‌ها است تا دانش‌آموزان ضمن عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت، به موضوع امامت به عنوان ریشه اصلی اعتقادات باور داشته باشند.

حمزه‌ای ادامه داد: بر اساس روایت و تفاسیر مهم‌ترین حبل المتین ابتدا قرآن و سپس عترت است، اگر این پیوستگی بین انسان و قرآن و عترت ایجاد شود، بدون تردید سبک زندگی و راه و رسم و آداب معاشرت بین انسان‌ها و مسیر انتخاب درست زندگی در دنیا هموار می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به نقطه والا و دستیابی به هدف‌های متعالی در زندگی دنیوی به راهنما نیاز دارد، گفت: بدون تردید انسان باید مسیر راه خود را از راهنما بپرسد، این راهنما باید خالی از هر گونه خطا و متصل به منبع وحی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: به جز معصومان کسی به منبع وحی متصل نیست، به همین دلیل امام رضا(ع) در مشهد یکی از تابناک‌ترین چهره‌های انسانی و هشتمین پیشوای شیعیان است و عرض ارادت به محضر ایشان می‌تواند اعتقادات و باورهای قلبی را افزایش دهد و مسیر حرکت به سمت زندگی سعادتمند را هموار کند.

وی با بیان اینکه بدون تردید هر کسی خودش را به ائمه اطهار(ع) پیوند زد، زندگی آسانی را در دنیا دارد، گفت: این فرد عاقبت خوشی را رقم می‌زند و به پیشرفت و موفقیت می‌رسد.

حمزه‌ای خاطرنشان کرد: هیچ هزینه‌ای از دانش‌آموزان برای اعزام زائر اولی‌ها به مشهد دریافت نمی‌شود، بخش اعزام دانش‌آموزان به عهده استان قم بوده و پذیرایی برنامه‌ها در مشهد بر عهده آستان قدس رضوی است.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزانی که تاکنون به مشهد مشرف نشده‌اند، از ابتدای سال تحصیلی از سوی مربیان پرورشی شناسایی می‌شوند تا در برنامه اعزام به مشهد قرار گیرند.
ارسال نظرات