خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: حدود ۱۰ درصد جامعه استان قم را معلولین و سالمندان تشکیل می‌دهند که متأسفانه برای آن‌ها در شهر فضاسازی مناسبی انجام‌نشده است.
کد خبر: ۸۷۲۵۹۵۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
فضاسازی خوبی برای معلولان و سالمندان در قم انجام‌نشده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، با اشاره به وجود 270 مرکز و موسسه تحت حمایت و نظارت بهزیستی قم، اظهار داشت: این مؤسسات اعم از مهدکودک، مراکز معلولین، مراکز ترک اعتیاد، ژنتیک و نگهداری سالمندان می‌باشد که کار خدمت‌رسانی را انجام می‌دهند.

وی بابیان اینکه در استان قم بیش از 22 هزار معلول وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از 11 هزار نابینا، ناشنوا و معلول ذهنی در قم وجود دارد که بابت هرکدام از آن‌ها بیش از 450 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: حدود 10 درصد جامعه استان قم را معلولین، سالمندان، نابینایان و غیره تشکیل می‌دهند که متأسفانه برای آن‌ها در شهر فضاسازی مناسبی انجام‌نشده است.

وی فاصله استان را تا رسیدن به معیارهای ایده آل مناسب‌سازی شهری را زیاد دانست و افزود: در پارک‌ها و میادین در چند سال گذشته خدمات خوبی برای سالمندان و معلولین انجام‌شده ولی فاصله زیادی تا رسیدن به ایده آل‌های کشورهای اروپایی وجود دارد.

سلیقه مهاجرت‌پذیری قم را یکی از مشکلات ایجاد آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: 60 درصد خدمات و آسیب‌های اجتماعی به افراد غیربومی استان ارائه می‌شود و به علت امنیت و رسیدگی مناسب، خیلی‌ها شهر قم را برای مهاجرت‌پذیری انتخاب می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها