فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با «بسیج»:

ظریف حد فاصل ارتباط با آمریکا را رعایت کند

فلاحیت پیشه گفت: مخاطب اصلی سخنان رهبری در رابطه با ایجاد خط فاصل، خود امریکایی ها بودند تا به آنها بفهمانند که موضوع ایران با مسایل سایر کشورها همانند موضوع لیبی دهه 1990 میلادی متفاوت است.
کد خبر: ۸۷۲۵۹۷۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، درخصوص بیانات اخیر امام خامنه ای مبنی بر لزوم ایجاد حد فاصل در رابطه با آمریکا گفت: فصل الخطاب سیاست های کلان خارجی جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری می باشد و حتی تصمیمات کلان شورای عالی امنیت ملی بایستی به تایید ایشان برسد و ایشان اعلام کردند که خط فاصلی در رابطه با آمریکا باید شکل بگیرد و مذاکره ای صورت نگیرد.

فلاحت پیشه با اشاره به مذاکرات هسته ای و برجام افزود: به نظرم سخنان اخیر مقام معظم رهبری ماحصل سنجش رفتار آمریکا در موضوع برجام بود و ایشان در مذاکرات هسته ای و برجام، اجازه یک سری مذاکرات به ویژه مذاکره در سطح وزیر امور خارجه کشورمان با مقام امریکایی را دادند اما طرف مقابل روز به روز بازی های سیاسی جدیدی را راه انداختند و به هر حال این مذاکرات باعث شد که عملا نتیجه ای شکل نگیرد.

وی همچنین گفت: مخاطب اصلی سخنان رهبری در رابطه با ایجاد خط فاصل، خود امریکایی ها بودند تا به آنها بفهمانند که موضوع ایران با مسایل سایر کشورها همانند موضوع لیبی دهه 1990 میلادی متفاوت است. به هر حال در دهه 1990 میلادی و چه بعد از آن در دهه 2000 میلادی کشور لیبی یا برخی دیگر از کشورها همانند کوبا، کشورهایی بودند که بعد از مدت ها مقابله با آمریکا وارد فاز مذاکراتی با آمریکا شدند اما آمریکایی ها در مذاکرات چیزی جز لبخند به آنها تحویل ندادند و در آخر هم آمریکایی ها سیاست مقابله و براندازی را در رابطه با این کشورها در پیش گرفتند.

فلاحت پیشه همچنین درخصوص فریب کاری و نقض تعهد از سوی آمریکا مطرح کرد: در حال حاضر هم این حد فاصل می تواند شامل شخص وزیر امور خارجه کشورمان یعنی آقای ظریف شود، زیرا آمریکایی ها در مذاکرات به تعهداتی که دادند پایبند نبودند و به راحتی جان کری در مذاکرات دروغ و فریب کاری را پیش می گرفت. جان کری از سویی مطرح می کرد که ما برای ایران هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی ایجاد نکردیم اما عملا شاهدیم که موانع مختلفی در دولت و سنای آمریکا بر سر راه لغو تحریم ها در قبال اجرای برجام و عمل به تعهدات از سوی ایران شکل می گرفت.
 
وی در پایان با تاکید بر وظیفه مسوولین و نمایندگان درخصوص منویات امام خامنه ای خاطر نشان کرد: نمایندگان و مسوولین بایستی در قالب سیاست های ابلاغی کلان و دیپلماتیک، به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص ایجاد خط فاصل عمل کنند.
ارسال نظرات