لکه‌های ننگین بسیاری در کارنامه استکبار جهانی

ارشاد اسلامی از خودشان مجتهد و صاحب نظر نیستند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ارشاد حق ندارد اصرار کند و از خود فتوی دهد باید وظیفه شرعی اخلاقی و قانونی خود را انجام دهد، از خودشان مجتهد و صاحب نظر نیستند.
کد خبر: ۸۷۲۵۹۷۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به اهمیت روز جمعه گفت: امام رضا(ع) فرمود "حاجت‌های بزرگ را خداوند برآورده می‌سازد، روزی که خداوند برکات خود را به شکل مضاعف عنایت می‌کند، آزاد شدگانی را در این روز از آتش جهنم شاهدیم، هرکس حق این شبانه روز را بشناسد و دعا کند خدا بر خود واجب دانسته که دعای بندگان خویش را مستجاب کند."

وی افزود: دعای بندگانی که از این فرصت‌های نورانی استفاده می‌کنند، قدر شب و روز جمعه را بدانیم و از لحظه لحظه آن استفاده کنیم تا شاما نعمات الهی شویم این روز تعطیل برای خودسازی و صله رحم و... است، متاسفانه فرهنگ ننگین غرب و فرهنگ ننگین سکولار ما را به فساد و فحشا دعوت می‌کند نباید دنباله‌رو غربی‌ها و مزدوران آن‌ها باشیم باید به دنبال اسلام تقوی و زهد برویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر خطبه‌های خویش ضمن برشمردن ویژگی‌های کلمه "لااله الا الله" تصریح کرد: روایت نیشابور و حديث سلسلة الذهب کلمه " "لااله الا الله" را قلعه محکم دانسته که هر کس وارد این قلعه شود از عذاب خداوند در امان خواهد ماند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به وجود مبارک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و سایر امامزادگان در ایران گفت: این دست تقدیر الهی بوده که این سرزمین به وجود این بزرگواران نورانی شود و امروز با گذشت بیش از 1200 سال هنوز آثار و برکات این امامان معصوم(ع) و دیگر امامزادگان را شاهدیم.

وی با تاکید بر الگوگیری از سیره معصومین(ع) گفت: مرزهای جغرافیایی و فیزیکی مانع نیست اگرچه از سوی اربابان دنیا مشکلاتی ایجاد می‌کنند ولی ارتباط ما با امامان معصوم(ع) بسیار ارزشمندتر و آسان‌تر از مرزهای فیزیکی است.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: قم به برکت وجود حضرت معصومه(س) کانون دفاع از اسلام و قرآن است، قم مهد تربیت علمایی است که برای دفاع از اسلام تلاش می‌کنند.

آزادگان برای عزت اسلام و ولایت متحمل سختی‌های بسیار شدند

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به 26 مرداد سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: ملت ایران حدود ده سال رنج بسیاری را بواسطه اسارت فرزندانش متحمل شدند بسیاری از فرزندان این ملت در چنگال رژیم بعث سخت ترین روزها را گذراند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برخی از آزادگان در دوران اسارت به شهادت رسیده و برخی پس از چندین سال شکنجه و تحمل سختی به میهن بازگشتند ضمن تبریک این روز به آزادگان و خانواده‌هایشان اعلام می‌کنیم که شما آزادگان برای عزت اسلام، عزت قرآن و عزت ولایت متحمل سختی های بسیار شدید.

وی افزود: آزادگان به واسطه تحمل این سختی‌ها بی‌شک از اجر مضاعف خداوند برخوردار خواهند شد پس باید قدر خود را بدانند و برای جامعه الگو و اسوه حسنه باشند، باید زحمات خود را با خدا معامله کنند چرا که خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نمی کند.

آمریکایی‌ها در طول تاریخ لکه‌های ننگینی را در کارنامه خود ثبت کردند

خطیب جمعه اراک در ادامه به سالروز کودتای 28 مرداد نیز اشاره کرد و گفت: کودتای آمریکایی 28 مرداد که توسط آمریکا و انگلیس و عمال آنها علیه ملت ایران اتقاق افتاد و این حکومت ملی را آمریکایی‌ها در 63 سال قبل سرنگون کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی کارنامه آمریکایی‌ها در ایران در طول 63 سال گذشته حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پس از برجام و تا به امروز زشت، ضد اسلامی و ضد بشری دانست و افزود: آمریکایی‌ها در 60 سال گذشته لکه‌های ننگین بزرگی را به وجود آورده‌اند که کوچکترین آن این بوده که به منافقان و شاه پناه دادند و از کودتای نوژه و داعش حمایت کردند.

وی افزود: آنان 25 سال از رژیم منحوس پهلوی، 70 سال از اسرائیل و ده‌ها سال از آل‌سعود که مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد و از جنایت داعش در سوریه، عراق و لبنان حمایت می‌کنند ما چه انتظاری داریم مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی، این حقوق بشر آمریکایی و دموکراسی آمریکایی است که علیه ملت‌ها جنایات می‌کنند، آمریکا کارنامه خیانت باری در قبال امت اسلامی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید می‌کنند که باید مرزمان را با استکبار جهانی و صهیونیسم حفظ کنیم و در برابر توطئه‌هایشان هوشیار باشیم و فریب نفوذ و فریب‌کاری آنان را نخوریم مطلبی به جا و حق است.

حمایت آمریکا از فتنه 88 رفتار خیانتکارانه دیگر علیه ملت ایران است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در قضیه برجام هم آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند و دو میلیارد دلار سرمایه ایران را نیز به بهانه‌های واهی بلوکه کرده، مثل جیب‌برهای سر گردنه پول‌هایی را که از ما اوراق و نقد گرفته‌اند بلوکه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید هشدارهای رهبری در خصوص توطئه های آمریکا را جدی بگیریم، از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و قوای سه گانه خواست در این رابطه هشیارانه عمل کنند اگر امریکایی‌ها قدرتش را داشته باشند دوباره فتنه برپا می‌کنند.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه حمایت آمریکا از فتنه 88 از دیگر نمونه های رفتارهای خیانتکارانه این کشور علیه ملت ایران است، افزود: با وجود چنین رفتارهایی نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و این یکی دیگر از دلایلی بود که مقام‌معظم رهبری نسبت به عملکرد آمریکا و توطئه‌های آنان مرتب هشدار دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بجاست که در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی کشور کارنامه 65 ساله آمریکا در خصوص ملت ایران تبیین شود تا مردم ما بدانند با چه ماهیت پلیدی روبرو هستند و شناخت درستی از صهیونیسم و استکبار جهانی پیدا کنند، تا بتوانند هشیارانه در مقابل آنها رفتار کنند.

امروز در برابر گرگ‌های دست‌آموز اسرائیل و آمریکا در منطقه باید هوشیار باشیم

وی افزود: شنبه پیش رو روز مقاومت 33 روزه حزب‌الله نام گرفته، قبل از تشکیل جریان حزب‌الله وضعیت شیعیان در لبنان از نظر عزت و کرامت چندان مطلوب نبود، امام موسی صدر و دکتر چمران در این کشور زحمات بسیاری را متحمل شدند اما کار به سرانجام نرسید اما با تاسیس حزب الله و فداکاری نیروهای آن این جنبش امروز مظهر اقتدار و عظمت امت اسلامی است.

خطیب جمعه اراک گفت: امروز در برابر گرگ های دست آموز اسرائیل و آمریکا در منطقه قرار گرفته ایم، محمود عباس به جای اینکه به مشکلات مردم فلسطین رسیدگی کند با سردسته منافقان قرار ملاقات می گذارد منافقانی که پرونده شان سرشار از جنایت علیه مردم منطقه و ایران است که روی چنگیز را در جنایتکاری سفید کرده اند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به لزوم هشیاری در مقابل گرگ‌های منطقه گفت: در چنین شرایطی باید با حفظ وحدت کلمه و پشتیبانی از ولایت فقیه، زهد و ساده زیستی، پرهیز از اسراف و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و استقلال و عظمت نظام اسلامی را حفظ کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار برخورد جدی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با ناهنجاری‌های اجتماعی شد و گفت: ارشاد وظیفه‌اش ارشاد است، ارشاد اسلامی است و حق ندارد  اصرار کند و از خود فتوی دهد باید وظیفه شرعی اخلاقی و قانونی خود را انجام دهد، از خودشان مجتهد و صاحب نظر نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار