خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان:

جنگ 33 روزه ثابت کرد رمز پیروزی بر مستکبران ایستادگی است

امام جمعه موقت دامغان گفت: حزب الله لبنان در نبرد 33 روزه با پیروزی بر ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی به ملت‌های مسلمان ثابت کرد رمز پیروزی بر مستکبران ایستادگی و مقاومت است.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۰۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در خطبه‌های امروز نماز جمعه باشکوه دامغان با گرامیداشت فرارسیدن 23 مردادماه سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 85 گفت: نام گذاری این روز بزرگ و ماندگار در تاریخ به نام روز مقاومت بسیار شایسته است زیرا به ملت‌های مسلمان ثابت کرد رمز به‌زانو درآوردن مستکبران مقاومت است.

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به اینکه حزب الله لبنان تشکلی مردمی است که توانست با تکیه بر فرهنگ مقاومت در جنگی 33 روزه برابر ارتشی که خود را مدعی داشتن پیشرفته‌ترین و مخرب‌ترین سلاح‌ها می‌داند به پیروزی برسد، افزود: خداوند در قرآن کریم نیز پیامبرش را به استقامت و مقاومت برابر کفار و ظالمان فرامی‌خواند و تبیین می‌کند که وقتی الله اکبر سردادید باید بپای این ندای توحیدی مقاومت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه فرج قائم آل محمد(عج) نیز بی شک در سایه مقاومت محقق خواهد شد، تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران نیز این حقیقت به روشنی اثبات شد، همانا با سلاح مقاومت انقلاب اسلامی پیروز شد و ملت غیور ایران هشت سال دفاع مقدس را با صلابت به پایان برد؛ بی شک ملت‌های مسلمان یمن، سوریه، عراق و بحرین نیز با استقامت بر مزدوران استکبار جهانی پیروز خواهد شد.

تأسی به سیره عملی و رفتاری اهل بیت راهکار رشد جامعه اسلامی

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با تبریک دهه پرفضیلت کرامت و فرارسیدن سالروز میلاد خجسته شمس الشموس حضرت امام رضا(ع)، بیان روشنگرانه کلام هدایتگر اهل بیت(ع) را بهترین راه دعوت اهل ایمان به سیره عملی ائمه اطهار(ع) دانست و اظهار داشت: مهرورزی به یکدیگر به عنوان اساس بسیاری از نیکی‌ها، نخستین خواست امام هشتم از مؤمنان است.

وی تلاش دوجانبه بر مبنای اصول و ارزش‌های دینی و انسانی برای سعادت دنیا و آخرت را دیگر خواست‌های امام رضا(ع) از زنان و مردان جامعه اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: انسان مؤمن هیچ‌گاه نباید برای دست یابی به یکی از این دو تارک دیگری شود بلکه با کسب روزی حلال و زندگی بر مدار دین می‌تواند نیک روزی در دنیا و عقبا را نصیب خود گرداند، حال آنکه بی‌شک دنیاطلبی بی‌حد و حصر آخرت آدمی را تباه خواهد کرد.

امام جمعه موقت دامغان پرهیز از بخل‌ورزی را دیگر خواست علی بن موسی الرضا(ع) عنوان و این خصلت ناشایست را آفت زندگی اجتماعی دانست و اضافه کرد: توجه به بهداشت فردی و اجتماعی سنت انبیاء و اهل بیت(ع) است و از این‌رو امام هشتم(ع) اهتمام عملی به نظافت و پاکیزگی را دیگر خواست مهم خود از مسلمانان در زندگی اجتماعی عنوان فرموده‌ است.

استاد حوزه و دانشگاه مهربانی و نیکوکاری را دیگر اصل سیره زندگی ثامن الحجج(ع) و خواست او شیعیانش بالاخص در مقابل یکدیگر دانست و اظهار داشت: ششمین خواسته آن حضرت از ما در این بیان شریف اهتمام و توجه به حل مشکلات و گرفتاری های دیگران است، همانا توجه اهل بیت(ع) به رفع نیاز نیازمندان همواره بخش اعظمی از آموزه‌های سیره اجتماعی آنان را در برداشته است.

ضرورت ملاک قرار دادن الگوی زندگی اسلامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ضرورت فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه و تحقق خواسته رهبر انقلاب بر اساس نام سال و اقدام و عمل در این زمینه اشاره کرد و گفت: مسئولان در هر رده و جایگاه موظفند که تحقق اقتصاد مقاومتی را اولویت برنامه‌های خود قرار دهند اما مردم نیز باید نقش حیاتی خود را در این زمینه فراموش نکنند.

حجت الاسلام رستمیان، تبیین و تعمیق گفتمان اقتصاد مقاومتی در جمع‌های خانوادگی، دوستانه و همکاران، تکیه بر اصول صحیح مصرف، بازگویی تجربیات مطلوب، ملاک قرار دادن الگوی دینی مصرف و سبک زندگی، اشاعه فرهنگ‌های اجتماعی همچون صرفه جویی در مجالس شادی و سوگواری و تفکیک زباله‌ و نظایر اینها و ترویج استفاده از کالای ایرانی را از مهمترین وظایف مردم در راستای عملی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

اجرای طرح آیینه و شمعدان در استان سمنان

خطیب نماز جمعه امروز دامغان در بخش پایانی سخنان خود به اجرای طرح آیینه و شمعدان در سراسر کشور و استان سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از هفت هزار و 500 زوج جوان در سطح کشور و بیش از 700 زوج در استان سمنان در نوبت فراهم شدن جهیزیه برای آغاز زندگی مشترکشان هستند که خیران نیک اندیش می‌توانند هر یک با برعهده گرفتن یک میلیون تومان از هزینه تهیه جهیزیه این زوج‌های نیازمند گامی بزرگ در جلب رضایت خداوند و گسترش سنت نبوی ازدواج بردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها