امام جمعه زاهدان:

هدف امام رضا (ع) از پذیرش ولیعهدی آشکار کردن ماهیت پلید بنی عباس بود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: پذیرش ولیعهدی مامون از سوی امام رضا (ع) یکی از مسائل پیچیده سیاسی عصر آن حضرت بود که باعث شد هویت شوم حکومت بنی عباس در جامعه افشا شود
کد خبر: ۸۷۲۶۰۱۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان وبلوچستان: آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان افزود: فعالیت های سیاسی و اجتماعی امامان به قدری پیچیده بود که اگر با دقت به آن پرداخته نشده و ابعاد آن برای مردم شفاف بیان نشود ممکن است به اعتقادات حاکم بر جامعه ضربه وارد کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تشریح فعالیت های امامان در این حوزه ها نشان می دهد که هدف ایشان مبارزه با باطل و تاکید بر مقام حق است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: حاکم وقت خاندان بنی عباس از زیرک ترین افراد عصر خود محسوب می شد و با ولیعهد خواندن امام رضا (ع) به دنبال تحقق اهداف خود و مستحکم کردن پایه های حکومت خویش بود.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: یکی از این اهداف مامون همسویی امام رئوف با مواضع حکومت غاصب وقت بود تا از این طریق بتوانند از فشار بر نظام حکومتی خود بکاهند.
امام جمعه زاهدان گفت: مشروعیت بخشیدن به حکومت، زیر سوال بردن زهد و پارسایی امام، تحت کنترل قرار دادن فعالیت های امام و ایجاد فاصله بین امام امت و مردم در جامعه از دیگر اهدافی بود که مامون حاکم وقت بنی عباس از ولیعهدی امام رضا (ع) در سر می پروراند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همچنین در بخش دیگری از این خطبه ها با اشاره به سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان در سراسر کشور و به طور ویژه در سیستان و بلوچستان خدمات ارزنده و تحسین برانگیزی را به مردم ارائه کرده که لازم است از زحمات مدیران مربوط در این حوزه تقدیر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار