معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تحت پوشش قرار دادن سه هزار و 700 معتاد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: همکاری های بین بخشی یکی از مهمترین راههای پیشگیری از سوء مصرف مواد و کاهش آسیب در جامعه می باشد
کد خبر: ۸۷۲۶۰۳۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان وبلوچستان ، مهدی طباطبایی در کارگاه سلامت روان و اعتیاد از جمله راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در بین افراد جامعه را ارائه آموزش های سلامت اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی، سرنگ و غربالگری بیماریهای عفونی، خدمات سلامت اجتماعی و آموزشهایی نیز توسط کارشناسان دانشگاه به گروههای هدف از جمله کودکان، زنان و سالمندان نیز ارائه می شود.
وی انجام خدمات کاهش آسیب در حاشیه شهرها را با راه اندازی 25 مرکز از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: تحت پوشش قرار دادن سه هزار و 700 بیمار معتاد مواد مخدر در تمام گروهها از دیگر برنامه های محوری و دستاوردهایی است که این اقدام با مشارکت وهمکاری شورای مبارزه با مواد مخدراستان ومعاونت درمان دانشگاه صورت گرفته است.
این مسئول ادامه داد: همکاری های بین بخشی و کار تیمی یکی از مهمترین ارکان برنامه های پیشگیری از سوء مصرف مواد و کاهش آسیب در جامعه است.
وی ادامه داد: وجود روانشناسان بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ومشاوره های اثربخش آنان در برنامه تحول سلامت نقش شگرفی در کاهش بیماریهای روانی در استان داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: با راه اندازی 25 مرکز کاهش آسیب در این دانشگاه برنامه های آموزشی ومشاوره ای به بیماران ارائه شده که گام موثری در جهت به کاهش 40 درصدی بیماران تزریقی مواد مخدر نسبت به سالهای گذشته داشته است.

ارسال نظرات