مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

برگزاری یک جشنواره خوشمزه در زنجان

جشنواره آش ایرانی با شعار "یک جشنواره خوشمزه" از هشتم تا 13 شهریور ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۳۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در نشست خبری جشنواره ملی آش ایرانی با اصحاب رسانه استان زنجان گفت: جشنواره آش ایرانی بواسطه برنامه ریزی انجام شده، برون کردی متفاوت نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

یحیی رحمتی افزود: جشنواره آش ایرانی به عنوان قدیمی ترین جشنواره کشوری است که بطور مستمر و یازده دوره در زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی 30 استان برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی جشنواره ملی آش، اظهار داشت: جشنواره آش ایرانی از هشتم تا 13 شهریور ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: در جشنواره ملی آش 25 استان در زمینه پخت آش های محلی ثبت نام نهایی و برنامه های خود را ارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه اعلام آمادگی120کشور در جشنواره غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم، تصریح کرد: امسال جشنواره اکو به صورت بین المللی در مهرماه سال جاری با میزبانی زنجان از کشورهای جاده ابریشم و اکو برگزار می شود.

رحمتی با اشاره به انتخاب شهردار زنجان بعنوان رئیس افتخاری جشنواره امسال افزود: هر ساله رئیس افتخاری جشنواره معرفی می شود که امسال شهردار زنجان، نخستین رئیس افتخاری این جشنواره محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به ظرفیت های استان های مختلف گفت: گروه موسیقی خراسان شمالی، کرمانشاه، اردبیل، سیستان و بلوچستان در شب های فرهنگی جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: ایجاد غرفه مشاوره غذایی و کسب و کارهای کوچک در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از دیگر برنامه های این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به تشکیل12 کمیته برای برگزاری جشنواره آش، خاطر نشان ساخت: مسئولیت کمیته امور فرهنگی و اطلاع رسانی با شهرداری زنجان؛ کمیته بهداشت و نظارت نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است.

همچنین در این مراسم شهردار زنجان گفت: جشنواره آش ایرانی یکی از شاهکارهای استان زنجان است که در سال گذشته این جشنواره با استقبال خوبی مواجه شد. آش ایرانی

یگانه با اشاره به اجرای برنامه ریزی های لازم این جشنواره افزود: امیدواریم امسال این جشنواره با استقبال بی نظیری مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال کمپینی برای دعوت از هموطنان شروع شده، اظهار داشت: ظرفیت های جدیدی برای بازدیدکنندگان و گردشگران با ارائه خدمات عمرانی و زیبا سازی در محدوده مجموعه تفریحی گاوازنگ با مشارکت سازمان همیاری شهرداری های استان ایجاد می شود.

شهردار زنجان افزود: شب های فرهنگی با حضور هنرمندان استان های کشور برگزار می شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پوستر جشنواره ملی آش ایرانی با حضور شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان و معاون فرهنگی شهرداری زنجان رونمایی شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار