امام جمعه موقت هرات مطرح کرد

لزوم برخورد قاطع مسئولان با جریانات ضدفرهنگی در استان یزد

امام جمعه موقت هرات گفت: تاسیس مراکز صنعتی و فرهنگی در استان و کشور باید در راستای تقویت نظام اسلامی باشند.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۵۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛  خطیب نماز جمعه هرات یکی از مباحث اقتصاد مقاومتی را در رعایت تقوا الهی دانست و اظهار داشت: بر طبق گفته مقام معظم رهبری، تقوای جامعه در مسائل اقتصادی، همان اقتصاد مقاومتی است که کشور را در مقابل تکانه‌های ناشی از حوادث جهانی یا در مقابل تیرهای زهرآگین سیاستهای معارض جهانی حفظ می‌کند.

حجت الاسلام شیخ زاده گفت: یکی از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخلی است.

امام جمعه موقت هرات با اشاره به فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی ازمنکر افزود: امر به معروف و نهی ازمنکر ضامن اجرای احکام اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: ملت و مسئولین باید با تکیه بر این مقوله در صدد حفط نظام جمهوری اسلامی گام بردارند.

شیخ زاده در ادامه با گرامیداشت دهه کرامت به جرعه ای از زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) پرداخت و اظهار داشت: برای تقویت جایگاه ولایت و رهبری لازم است بعضی از مواقع از آرامش و آسایش خود بگذریم و در همه حال یار و یاور ولایت باشیم و این بزرگترین درس از زندگی حضرت معصومه (س) که باید به آن عمل کنیم.

وی به 23 مرداد سالروز پیروزی قهرمانانه حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی اشاره عنوان کرد:‌ حزب الله لبنان در طول جنگ سی و سه روزه با اراده فولادین آتش بس را به آمریکا و اسرائیل غاصب تحمیل کرد.

خطیب نماز جمعه هرات افزود: این پیروزی دارای سه دستاورد بزرگ هیمنه فولادین ارتش اسرائیل شکسته شد، پررنگ تر شدن نقش نیروی های حزب الله در بین اعراب و از همه مهمتر آشکار شده نقش رهبری و ولایت بود.

امام جمعه موقت هرات در ادامه به 26 مرداد سالروز ورود اولین گروه آزادگان دفاع مقدس به کشو، اشاره کرد و ابراز داشت: آزادگان ما تندیس استقامت هستند و مایه افتخار می‌باشند، چرا که این افراد ایمان خود را ثابت کرده و مقاومت خود را نشان داده‌اند.

وی در ادامه با انتقاد از بعضی برنامه های به اصطلاح فرهنگی که در قالب تشکل های مردم نهاد در سطح استان یزد برای ترویج بی حجابی و بی عفتی تشکیل شده است خاطر نشان کرد: شهرستان یزد جای این جور مراسمات نیست و مسئولین باید هر زودتر جلوی این حرکات را بگیرند تا شاهد ترویج و نشر این گونه مراسمات به شهرهای دیگر نباشیم.

شیخ زاده با اشاره به اینکه مقبره سید عباس می‌تواند به عنوان بزرگترین قطب فرهنگی شهرستان و حتی استان مبدل شود افزود: این امر تنها با کمک و همراهی مسئولین و مردم محقق خواهد شد.

وی به تاسیس حوزه علمیه برادران اشاره و عنوان کرد: با تاسیس این مرکز فرهنگی میتوانیم در جهت معرفت و بصیرت افزایی جوانان شهرستان گام برداریم.

حجت الاسلام شیخ زاده با ذکر این مطلب که تاسیس مراکز صنعتی و فرهنگی باید در راستای تقویت نظام اسلامی باشند اظهار داشت: امیدواریم شهرستان خاتم با همراهی مسئولین و مردم همچنان در مسیر پیشرفت گام بردارد و در آینده نزدیک به عنوان یک الگو در زمینه اقتصادی به استان یزد و کشور معرفی شود.

ارسال نظرات