خبرهای داغ:

علت ۹۵ درصد آتش‌سوزی منابع طبیعی کشور عامل انسانی است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی کشور به علت عامل انسانی و به طور مشخص بی‌احتیاطی رخ می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۷۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷
خداکرم جلالی در حاشیه حضور در عملیات اطفای حریق جنگل‌های منطقه خرقه شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه  95 درصد آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی کشور به علت عامل انسانی و به طور مشخص بی‌احتیاطی رخ می‌دهد اظهار داشت:علاوه بر عوامل انسانی، افزایش دما و تغییرات اقلیمی از مهم‌ترین دلایل بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.

وی مراقبت از عرصه‌های ملی را از ماموریت‌های مهم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مسئولان منابع طبیعی در کشور و استان دانست و گفت: کانون‌های بحرانی مستعد آتش‌سوزی شناسایی شده و تمهیدات لازم برای مقابله با آتش‌سوزی و گسترش آن در عرصه‌های ارزشمند جنگلی و مرتعی اندیشیده شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به مردم گفت: در زمینه پیشگیری از آتش‌سوزی، ناوگان‌های زمینی اطفای حریق گروهی و انفرادی در حد توان و با وجود محدودیت‌های مالی ناشی از تحریم و پیامدهای آن تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعدادی خودروی مجهز به تجهیزات اطفای حریق خریداری شده است خواستار هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها مراتع طبیعی شد و گفت: حضور نیروهای امدادی و گروه‌های مردمی در مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بسیار اثرگذار و نتیجه‌بخش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها