خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری:

تنها با موعظه نمی‌توان با بدحجابی مقابله کرد/ در مورد پدیده بدحجابی کوتاهی کرده‌ایم

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برای مقابله با بد‌حجابی تنها نمی‌توان به موعظه اکتفا کرد گفت: ما تاکنون در مقابله با مسئله بدحجابی کوتاهی کرده‌ایم که دچار این وضعیت شده‌ایم.
کد خبر: ۸۷۲۶۱۹۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
تنها با موعظه نمی‌توان با بدحجابی مقابله کرد/ در مورد پدیده بدحجابی کوتاهی کرده‌ایم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشم بطحایی ضمن اشاره به لزوم توجه به مسئله بدحجابی در جامعه اظهار کرد: مسئله حجاب و عفاف مورد توجه همه انسان‌های مؤمن و باغیرت است و مقام معظم رهبری، مراجع عظام و همه انسان‌های مؤمن نسبت به آن دغدغه دارند.

وی بیان کرد: دشمنان ایران به اهداف خود در جنگ تحمیلی دست نیافتند ولی دست برنداشته و با استفاده از تحریم‌ها به جنگ اقتصادی با ایران پرداختند ولی در این جنگ نیز شکست خوردند و حالا نیز وارد جنگ فرهنگی شده‌اند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی بندو باری، بدحجابی و بی‌حجابی بالاترین آسیب را به عفت و امنیت اجتماعی جامعه وارد می‌کند و برای مقابله باید علت آن را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شاه و طرفدارانش اصرار داشتند که در جامعه بی‌حجابی به وجود آید ولی ملت ایران و زنان با عفت مقاومت کردند، گفت: عفت عمومی و اجتماعی یکی از مؤلفه‌ها و خواسته‌های انقلاب است که حجاب رکن مهمی از آن است.

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی با اشاره به اینکه عامل بسیاری از فسادها، بی‌حجابی است، افزود: دشمنان با استفاده از ماهواره‌ها و فضای مجازی در تلاش هستند تا محتوای فرهنگی جامعه را تغییر داده و حجاب و بی‌عفتی را در جامعه ایران گسترش دهند.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ جامعه آسیب ببیند لطمات بسیاری بر جامعه وارد می‌شود، گفت: نباید نسبت به مسئله حجاب و عفاف بی‌تفاوت باشیم چراکه بی‌حجابی و بدحجابی فرهنگ جامعه را دستخوش تغییرات مخربی قرار می‌دهد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: در برابر مسئله حجاب و عفاف باید بسیار جدی بود و در این مورد مراجع عظام، صداوسیما و مسئولین نظام ‌وظیفه سنگینی دارند و نباید رهبری را تنها بگذارند.

وی ابراز داشت: صداوسیما باید به بحث فرهنگ‌سازی در جامعه بپردازد و به جای برگزاری میزگردهایی که نتیجه‌ای ندارد از کارشناسان دلسوز و باسواد برای بررسی مسئله حجاب در کشور استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی بیان کرد: برای فرهنگ سازی حجاب ابتدا باید از خانواده‌ها شروع و آنها را با آثار بی‌حجابی آشنا کرد و سپس باید در آموزش و پرورش برنامه‌های کاربردی و مؤثری را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با بی‌حجابی تنها نمی‌توان به موعظه اکتفا کرد گفت: ما تاکنون در مقابله با مسئله بدحجابی کوتاهی کرده‌ایم که دچار این وضعیت شده‌ایم.
ارسال نظرات