مسئول سازمان بسیج رسانه:

سکوت در مقابل اقدامات داعش با حرفه خبرنگاری همخوانی ندارد

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: گاهی خبرنگاران از مسائل اساسی جهان غافل می شوند درحالیکه گروه‎های تکفیری در سوریه، سر عده‌ای بی گناه را می‎برند و کسی اعتراض نمی کند و این با حرفه خبرنگاری همخوانی ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۶۲۲۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج "مسعود بصیری" مسئول سازمان بسیج رسانه در همایش تجلیل از اعضای بسیج رسانه استان همدان گفت: خبرنگاران به عنوان بخشی از "حقیقت جامعه" وابسته به غرب نشده و همواره استقلال خود را حفظ خواهند؛ بنابراین نباید خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرده و منویات رهبری را در کار رسانهای لحاظ کنند.


وی با بیان اینکه امروز خبرنگاران خود را درگیر مسائلی چون جام جهانی و فضای مجازی می کنند، افزود: گاهی خبرنگاران از مسائل اساسی جهان غافل می شوند درحالیکه گروههای تکفیری در سوریه، سر عده‌ای بی گناه را میبرند و کسی اعتراض نمی کند و این با حرفه خبرنگاری همخوانی ندارد.


بصیری با اظهار تاسف از اینکه توجه به حاشیه ها موجب غفلت از موضوعات اساسی جامعه شده، خاطرنشان کرد: مسائل حاشیهای چون فضای مجازی و شبکههای اجتماعی موجب افزایشطلاق شده است.


وی با بیان اینکه چیزی به عنوان استقلال رسانه‌ای وجود ندارد، اظهار کرد: همه ملی‌گراها ادعای طرفداری از مصدق را دارند اما همزمان شبها بی‌بی‌سی گوش می‌کنند، بی‌بی‌سی نیز رمز کودتا بر ضد مصدق را اعلام کرد و مشخص شد چه کسانی مصدق را برکنار کردند.


رئیس سازمان بسیج رسانه بیان کرد: امروز فایل صوتی آقای ایکس در حمایت از کسانی که سال 67 اعدام شدند، منتشر شده و آن ها کسانی اند که این ملت را به گلوله بستند.


بصیری گفت: این ترورها با ادعای حقوق بشر و آزادی بود و امروز هم به ادعای حقوق بشر از جانی‌ترین افراد اتفاقات سطح جهان می‌گذرند.وی با اشاره به اینکه امروز هم برخی با ادعای روشنفکری و اعتماد، غرب را کدخدا می‌دانند، گفت: امروز در دنیای رسانه و فضای مجازی، تصویر وارونه‌ای از حقیقت جلوه داده می‌شود.


بصیری ادعای برخی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی با مذاکره از خطر جنگ نظامی خارج شد را دروغ دانست و گفت: اگر آمریکا توان اقدام نظامی بر ضد جمهوری اسلامی را داشت؛ لحظه ای درنگ نمی کرد.


وی با بیان اینکه از سال 1954 آمریکا جنگ با کشورهای مختلف را آغاز کرده است، بیان کرد: این در حالی است که در هیچ جنگی پیروز نشده است و این امر نشان از ترویج فرهنگ مقاومت در جهان دارد.


بصیری با مقدس خواندن حرفه خبر رسانی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص)  خبررسان و اطلاع‌رسان پیام‌های الهی بوده و در انتقال پیام، «صحت» و «سرعت» دو اصل مورد توجه بود و در واقعه غدیر، آنچه به ایشان وحی شده بود را بدون کم و کاست بیان کرده و تفسیر به رأی نکردند و خبرنگاران نیز باید این طور عمل کنند.


عضویت 40 درصد اصحاب رسانه همدان در بسیج رسانه


رئیس بسیج رسانه استان نیز از عضویت 40 درصدی اصحاب رسانه همدان در بسیج رسانه خبر داد و افزود: 5 حلقه صالحین و 4 کانون در 4 شهرستان در طول 3 سال تشکیل شده است.


سرهنگ دوم پاسدار عباس محرمی، ایجاد دفتر بسیج در پایگاه‌های خبری و رسانه‌ها را از برنامه های امسال دانست و افزود: پایگاه بسیج رسانه در خبرگزاری فارس نمایندگی همدان و روزنامه سپهرغرب راه اندازی شده است.

 

رئیس شورای عالی بسیج رسانه استان همدان نیز با بیان اینکه مجموعههایی مانند بسیج رسانه می‌تواند مسائل را شناسایی کند: خبرنگاران در حساس کردن جامعه به مطالبات می‌توانند نقش مشخصی ایفا کنند و باید بررسی شودکه در استان همدان چقدر به این مسائل توجه شده است.


سید محمدکاظم حجازی افزود: خبرنگاران در حوزه اطلاعرسانی و آگاهی بخشیدن به جامعه، نقش بیبدیلی دارند و حساس کردن مسئله حقوق‌های نجومی از طرف خبرنگاران انجام شد.

 

ارسال نظرات