رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: اقتصاد مقاومتي با هدف حضور پررنگ مردم در صحنه اقتصاد است و در اين عرصه لازم است مسئولان پاي كار باشند و دولت تسهيلات لازم را به اين بخش تزريق كند.
کد خبر: ۸۷۲۶۲۲۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار نعمان غلامي در حاشيه جلسه ستاد پشتيباني اردوهاي طرح هجرت سه و اقتصاد مقاومتي استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: موضوع اقتصاد روستاها و توسعه صنايع تبديلي موضوعي است كه مقام معظم رهبري به آن تاكيد دارند و بايد اذعان كرد اين مسير براي نجات اقتصاد روستاها و افزايش درآمد در اين مناطق تنظيم شده است كه قطعا موجب فراهم شدن زمينه بازگشت مردم به روستاها مي‌شود و در ادامه شغل و درآمد را براي اين قشر از جامعه فراهم مي‌كند.


وي افزود: ضايعات محصولات كشاورزي در حال حاضر در كشورمان بسيار بالا است به طوري كه حدود پنج ميليون تن ضايعات محصولات كشاورزي و باغي در كشور وجود دارد كه براي كاهش آن راهي جز حركت به سوي فرآوري اين محصولات و تبديل آن به ثروت با استفاده از صنايع تبديلي وجود ندارد.

رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور تصريح كرد: بحثي كه امروز در جهان وجود دارد، علمي كردن كشاورزي و افزايش ميزان برداشت با روش‌هاي علمي است كه بسيار رشد پيدا كرده و موجب كاهش هزينه‌ها شده است.

اين مسئول يادآور شد: توجه به اين موضوعات موجب افزايش درآمد خواهد شد و زمينه صادرات به خارج از كشور و سهيم شدن در بازار جهاني را فراهم مي‌كند؛ پس اگر به موازات اين تحولات نتوانيم كشاورزي در كشور را علمي كنيم از بازارهاي جهاني و رقباي خود به شدت عقب خواهيم ماند و اين موضوع باعث ايجاد سرازيري سريع مهاجرت‌ از روستاها خواهد شد.

وي افزود: در زمينه كار در روستاها نتايج خوبي در تحقيقات و اقدامات انجام صورت گرفته و لازم است تعاملات در اين زمينه افزايش پيدا كند و حضور دستگاه‌هاي مرتبط با اين موضوع نيز بسيار مهم است و بايد پاي كار همكاري و كمك با بسيج برآورند.

غلامي خاطرنشان كرد: در بخش كشاورزي، دامپزشكي، مبارزه با آفات نباتي و غيره نتايج خوبي به دست آمده و در موضوع صنايع تبديلي كه بخش بسيار مهم در ارتباط با اقتصاد است، تمركز روي يك محصول داراي ضايعات در نظر گرفته شده تا هر شهرستان در يك محصول تعيين شود كه هدف آن الگوسازي است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور اظهار كرد: در شهرستان‌هاي ابهر محصول انگور، در خدابنده سيب‌زميني، طارم زيتون، ماهنشان محصول زردآلو و ايجرود در محصولات لبنياتي و سلطانيه در حبوبات مورد توجه براي توسعه صنعت فرآوري خواهد بود.
 
منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,
ارسال نظرات