رشد روزافزون گرايش جوانان به مشاغل و طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان لنده به همت و تلاش بسيج سازندگي سرعت و تكامل بيشتري به خود گرفته است.
کد خبر: ۸۷۲۶۲۲۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، رشد روزافزون گرایش جوانان به مشاغل و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان لنده به همت و تلاش بسیج سازندگی سرعت و تکامل بیشتری به خود گرفته است.

حضور جوانان جویای کار در مشاغل کشاورزی و استفاده از ظرفیت و توان فکری و علمی خود در بهره‌برداری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی امری قابل تحسین بوده که باعث رخت بستن بیکاری از جامعه و افزایش اشتغال در جامعه شد.

طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی لنده در سطح شهرستان در قالب طرح‌های زنبورداری، دام‌داری (سبک و سنگین)، پرورش قارچ، پرورش مرغ خانگی و بوقلمون و شتر مرغ در حال پیگیری و اجرایی است.

بیش از طرح‌های ذکر شده پرورش گیاهان دارویی از قبیل آویشن، فیسالیس و به لیمو رشد روز افزون خوبی داشته و شاهد استقبال بی نظیر جوانان از این طرح‌ها هستیم.

آیت‌الله رستم‌پور جوان لنده‌ای است که همت و تلاش خود را برای کاشت گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور به کار گرفته و توانسته در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد.

این جوان لنده‌ای با زیر پوشش بردن بیش از ۶ هزار متر مربع زمین در مناطق کوهستانی لنده زیر کشت گیاه دارویی به لیمو توانسته به صورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال ۱۸ نفر از جوانان و خانواده خود در سطح شهرستان را فراهم کند.

رستم‌پور در لنده، ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه بسیج سازندگی ناحیه لنده گفت: بسیاری از جوانان به دنبال کارهای اداری بوده و از کارهایی مثل کشاورزی روی‌گردان هستند.

وی افزود: اگر بخواهیم یک حساب سر انگشتی داشته باشیم باید بگویم که سود و منفعت در کارهای کشاورزی بیش از سایر حوزه ها بوده البته اگر با علم و آگاهی وارد این عرصه شده و از ظرفیت کارشناس در زمینه‌های مختلف خود استفاده و بهره لازم را ببریم.

این جوان لنده‌ای یادآور شد: تا قبل از ورود به کلاس‌های آموزشی و مهارتی هیچ اطلاعاتی در خصوص به لیمو و جایگاه آن در میان گیاهان دارویی نداشتم ولی با شرکت در کلاس‌های آموزشی مهارتی که به همت بسیج در شهرستان برگزار شد امروز توانستم زمینی به مساحت بیش از ۶ هزار متر مربع را زیر کشت این گیاه دارویی ببرم.

وی افزود: برای اجرای این طرح تسهیلاتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال از بسیج سازندگی دریافت کردم و طی فروش یک ساله خود توانستم بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال سود خالص از اجرای این طرح دریافت کنم.

رستم‌پور به شغل قبلی خود اشاره و گفت: من در گذشته مغازه‌دار بودم، وی با ورود به این حرفه (پرورش گیاهان دارویی) توانسته‌ام با همکاری خانواده خودم درآمد مناسبی برای خود فراهم سازم.

وی در ادامه به فروش محصولات خود در خارج از استان اشاره و یادآور شد: محصولات به لیمو کشت شده را پس از خشک کردن در خارج از استان به شرکت‌های دارویی و … به فروش می‌رسانیم.

در پایان باید یادآور شویم این جوان لنده‌ای به دلیل نبود آب برای آبیاری کشت خود مجبور به انتقال آب از پائین دست کوه به نوک قله آن بوده که در این زمینه بیش از یک کیلومتر خط لوله آب را نیز انجام داده است.

منبع: بسیج سازندگی 
ارسال نظرات