آیت الله حسن عالمی اظهار داشت: فرهنگ و مدیریت جهادی به تدریج در عرصه های مختلف علمی، فکری و تحقیقاتی و نوشته های مولفین در حال گسترش است.
کد خبر: ۸۷۲۶۲۳۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حسن عالمی اخلاص، فداکاری، دلسوزی و مردم دوستی را از ویژگی های فرهنگ و مدیریت جهادی دانست و اظهار داشت: فرهنگ و مدیریت جهادی به تدریج در عرصه های مختلف علمی، فکری و تحقیقاتی و نوشته های مولفین در حال گسترش است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز خواسته شان این است که کشور با فرهنگ و مدیریت جهادی کارهایش را پیش ببرد.

آیت الله عالمی در ادامه شناسایی و تبیین فرهنگ و مدیریت جهادی، معرفی طرح ها و الگوهای موفق بر مبنای فرهنگ و مدیریت جهادی، ارایه راهکارهای عملی برای تقویت این فرهنگ و مدیریت در میدان عمل، بستر سازی برای استفاده از نظرات و دیدگاه های اندیشمندان و متخصصان در ترویج فرهنگ جهادی و شناخت شاخص های فرهنگ و مدیریت جهادی را از اهداف این همایش برشمرد.

وی در همین حال گفت: باز آفرینی ،الگوسازی و راهکارهای ترویج و توسعه فرهنگ و مدیریت جهادی، نقد و آسیب شناسی، رهیافت ها و رویکردهای باز آفرینی و اجرا و ارایه الگوهای فرهنگ و مدیریت جهادی از محورهای این همایش هستند.

 پیمان فلسفی دبیر همایش نیز، فرهنگ جهادی را یک راهبرد اساسی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و اذعان داشت: دهمین همایش ملی و نخستین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی 24و 25 مرداد امسال در سطح 11 وزارتخانه و 30 دستگاه و نهاد دولتی و غیر دولتی و دانشگاه ها برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش بیش از یک هزار مدیر از دستگاه های مختلف و اعضای 24 موسسه تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شرکت خواهند کرد، ضمن آن که برای نخستین بار 100 مهندس ناظر کشاورزی جدید الاستخدام در چهار کارگاه در معرض آموزش های فرهنگ و مدیریت جهادی قرار می گیرند.

فلسفی افزود: برای این همایش 100 طرح و الگوی موفق با معیار فرهنگ و مدیریت جهادی به دست ما رسیده که از بین آنها، 20 طرح به طور شفاهی ارایه می شود.

وی اضافه کرد: امسال نمایشگاه فرهنگ و مدیریت جهادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در فضایی به مساحت 800 متر مربع و در محل باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه حقانی برپا می شود.

فلسفی گفت: شاخصه ها و مولفه های فرهنگ و مدیریت جهادی باید در نظام ارزشیابی مدیریت کشور گنجانده شود و این شاخصه ها جنبه مدیریتی، اعتقادی، ولایت مداری، معرفتی و شخصیتی دارد.
منبع: بسیج مهندسین کشاورزی
ارسال نظرات