خبرهای داغ:

کارگروه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در قم آغاز شد

کارگروه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه تربیت کادر متخصص متمرکز بر محیط کار از سوی اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز دانشگاه تهران(پردیس فارابی) روز شنبه در مرکز بهداشت استان قم آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۲۶۳۳۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کارگروه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در قم آغاز شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، این دوره با هدف آشنایی کارشناسان معرفی شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اصول و مبانی پیشگیری از اعتیاد و بکارگیری روش های پیشگیرانه در سطح کشور ترتیب یافت.

در این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به اینکه محیط کار باید دور از اعتیاد و مواد روانگرد باشد گفت: در صورتی که کارگر اعتیاد داشته باشد بر روی اقتصاد کشور تاثیر می گذارد و باعث می شود تا رشد اقتصادی نداشته باشیم.

ابوالفضل شریفی افزود: باید با آموزش ها و برگزاری کارگاه ها در محیط های کار، کارگران را با ضرورت های پیشگیری از اعتیاد آشنا کرد.

وی با اشاره به اینکه نیازمند تهیه بسته آموزشی پیشگیری از اعتیاد به صورت مشخص برای کارگران هستیم گفت: کارشناسان متخصص در این حوزه باید با ارائه راهکارهای کاربردی و عملیاتی بسته ای جامع را تهیه کنند تا با اجرای این بسته آموزشی شاهد کاهش اعتیاد در محیط های کار باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کاهش اعتیاد در کشور باید بتوانیم تا 20 درصد از اعتیاد را کاهش دهیم و با آگاهی بخشی به اقشار مختلف از ورود افراد جدید به چرخه اعتیاد جلوگیری کنیم.

وی به برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد گفت: این دوره ها برای تعدادی از کارخانه های صنعتی برگزار شده است و در حال حاضر برای روانشناسان و متخصصان مرکز سلامت قم برگزار می شود تا بتوانند به مراجعه کنندگان راهکارهای علمی و عملی ارائه کنند.

شریفی بیان داشت: این دوره دو روزه با ارائه سرفصل های ضرورت، پیشرفت و اهداف پیشگیری از مواد در محیط کار، الگوی بوم شناختی در محیط کار و دلایل استرس کاری و خشونت محیط کار، برنامه های پیشگیری از سو مصرف مواد در محیط کار و روش اجرای برنامه پیشگیری در قم اجرایی می شود.
ارسال نظرات