حمیدرضا باقری با بیان اینکه از جمله اقدامات نا مناسب مسوولین بنادر، رشوه خواری است افزود: مسوولان بنادر از شرایط کنونی اقتصادی در جهت منفعت شخصی کار می‎کنند.
کد خبر: ۸۷۲۶۳۴۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
  حمیدرضا باقری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به مفاسد اقتصادی در میان مسوولان بنادر اظهار داشت: متاسفانه مسوولان بنادر با طراحی ساز و کار قانونی و اقدامات غیر قانونی مکمل ساز و کار درآمدهای بسیار کلانی از شرایط سخت پیش آمده  برای خود تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات نامناسب مسوولین بنادر، رشوه خواری است افزود: مسوولان بنادر از شرایط کنونی اقتصادی به سود خود کار می کنند از جمله اینکه ایجاد باربری با سهام شخصی، شراکت در سهام باربری‌های مسئول توزیع بار و یا اخذ رشوه از باربری ها در مرتبه اول تخصیص بار به باربری های مذکور می باشند. 

باقری در ادامه گفت: در مرتبه دوم  در بارهای باقی مانده که بیش از ظرفیت و نیاز باربری های مذکور بوده است و باید طبق نوبت های ثبت شده باشد تا در سیستم  اعلام  و  به نمایندگان  اختصاص یابد  مسوولین مربوط با اخذ رشوه های کلان و متعدد بازارگرمی برای خود فراهم نموده اند.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد:  در چند سال اخیر با پیگیری های صورت گرفته و نظارت جزئی سپاه پاسداران در بندر امام خمینی (ره) در دولت دهم برخی از این مشکلات در این بندر مرتفع می گردد اما همچنان در سایر بنادر این مشکلات، رانندگان را به ستوه آورده است.

وی در خاتمه افزود: همان طور که دولت در صنایع مختلف خود را ملزم به حمایت از آن صنایع می داند و به طور مثال برای برخی ازمحصولات ممنوعیت ورود کشور و یا تعرفه های سنگین واردات محصولات مشابه داخلی اعمال می کند تا تولیدکننده داخلی آسیب نبیند باید برای حمایت از کامیونداران هم اقدامات سنجیده و ضروری را انجام دهد.

ارسال نظرات