خبرهای داغ:
به مناسبت میلاد با سعادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا(ع) حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در حسینیه ثارالله ستاد صاحب الامر (عجل الله) در کلاس اخلاق پرسنل سپاه استان قزوین حضور یافت.
کد خبر: ۸۷۲۶۳۷۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
 به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین ، حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: دهه کرامت و چله موسویه را  که در ماه حرام قرار دارد  مورد توجه قرار دهید و ماه حرام به معنای  این است که ماه سازش و نزدیکی به خداست و  ماه آرامش است، در این ماه میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و میلاد امام هشتم می باشد .
حجت الاسلام صدیقی  بیان کرد: اگر کسی آرزوی ملاقات  خدا را در قیامت داشته باشد رازی است که در قرآن کریم سوره کهف بدان اشاره شده است که بدون ایمان راسخ وعمل صالح میسر نمی باشد.
امام جمعه موقت تهران افزود: شما سپاهیان چشمان بیدار و از حافظان انقلاب هستید غفلت نکنید! کتاب اسرار الصلاه جواد اقا را بخوانید وقتی انسان جلوه خدا شد تمام  وجودش  هوشیار خواهد شد.
وی ابراز کرد: حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمودند: اگر انسان یک چشم را ببندد خدا چشم دیگری را برایش می گشاید. وی با اشاره به فرمایش آیت الله بهجت گفت: این دنیا رحم  عالم ، برای آخرت است، شخصی قرآن می خواند و یک نابینا در کنارش بود و گفت: آقا اشتباه می خوانی وای به حال روزی که چشم دل انسان کور شود.
حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: ما در قرآن کریم نفس لوامه  و اماره را داریم، نفس اماره لذت جو، زیاده طلب است و نفس لوامه سرزنشگر و بازدارنده است  و یک لحظه غفلت از نفس انسان را گمراه می کند.
امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند چهار چیز را برای انسان نهاده است و این دعاست که خدا بنا ندارد هر وقت دعای بنده اش اجابت می کند اعلام شود. لذا دست از دعا بر ندارید و به هر بهانه ای دست نیاز خود را به سوی خدا دراز کنید.
وی  رضای خدا  را دومین عامل نام برد که در  در طاعات  بنده نهفته است بیان داشت:  سومین مورد ولی خداست که در میان امت مخفی نیست، به هیچ کس توهین نکنید، اهانت نکنید، حتی اگر کسی الان شرایط خوبی ندارد و دین به ما گفته است به همه احترام بگذارید  و مورد چهارم غضب الهی است در گناه مخفی شده است و  بخشش و توبه از جانب خدا پذیرفته است  و باز گشت انسان به فطرت الهی و وجدان بیدار را یک راه برای نزدیک به خدا  بداند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها