نخستین مدرسه کسب و کار کشور در زنجان طی هفته های آینده، با الگو گیری از شکل مدیریتی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۳۹۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون رئیس جمهور در مراسم نکوداشت و تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و اصناف برتر استان با اشاره به تشکیل اتاقهای فکر در استان اظهار داشت: در بدو شروع فعالیت در استان از نیمه دوم سال 92، اتاقهای فکر را بمنظور تعیین رویکردهای توسعه در استان تشکل دادیم.

مهندس جمشید انصاری افزود: با مشارکت مدیران دولتی، دانشگاهیان و فعالان بخش خصوصی برنامه های راهبردی هر بخش تنظیم و تدوین شد.

وی با بیان اینکه محور توسعه استان در بین تمام محورهای موجود، توسعه صنعت و معدن می باشد اظهار داشت: با این رویکرد، صنایع را ملزم به همراهی و مشارکت در امر توسعه بخش صنعت و معدن نمودیم.

معاون رئیس جمهور به اجرای سریع یکی از پروژه های سرمایه گذاری در زنجان اشاره نمود و گفت: راشا کاسپین با سرمایه گذاری چهار هزار و 800 میلیارد ریالی طی دو سال آماده بهره برداری شد که در نوع خود، از جمله پروژه های کلان کشوری است که در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

وی افزود: شرکت ریخته گری پیوسته سهند نیز با 200 میلیون یورو سرمایه گذاری در تابستان سال 92 آغاز و دو سال بعد به بهره برداری رسید.

مهندس انصاری اظهار امیدواری نمود: امروز، فضایی در استان ایجاد شده که سرمایه گذاران خارجی، برای سرمایه گذاری در این استان، ابراز علاقه مندی می کنند.

معاون رئیس جمهور در ادامه این مراسم خاطر نشان شد: در حل مشکلات واحدهای صنعتی عملیاتی برخورد کردیم و در این راستا، واحدهای صنعتی تعطیل شده در سطح کشور که در حدود 34 درصد بود در استان این شاخص 21درصد اعلام شد.

وی افزود: 314 واحد صنعتی استان در دولت قبل تعطیل شدند در حالیکه تعداد واحدهای تعطیل شده در دولت یازدهم در استان، 73 واحد می باشد ضمن اینکه 51 واحد تعطیل شده در دولت یازدهم مجددا شروع به فعالیت نمودند.

مهندس انصاری تصریح داشت: اولین استانی هستیم که همه جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست شخص بنده تشکیل و مدیریت شده که اگر همین اهتمام در سایر سطوح مدیریتی و همراهی بخش خصوصی و صاحبان صنایع وجود داشته باشد، قطعا در اجرای برنامه های دولت در راستای ایجاد رونق و راه اندازی واحدهای تولیدی موفق خواهیم بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور یادآورد شد: جایگاه صنعتی استان در پایان برنامه ششم توسعه، باید از 14 به 10 ارتقاء یابد.

انصاری از راه اندازی نخستین مدرسه کسب و کار کشور در زنجان طی هفته های آینده، با الگو گیری از شکل مدیریتی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان خبر داد و خاطر نشان ساخت: هدف از راه‌اندازی مدرسه کسب و کار ایجاد شرایطی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان استان است و تربیت نیروهای متخصص و ماهر در عرصه فعالیت‌های تجاری می باشد.

ارسال نظرات