نفرات برتر در هر رشته از سی‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن کریم به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۲۶۴۱۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن کریم اوقاف در جمع خبرنگاران گفت: هر سال مسابقات قرآن کریم اوقاف در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود محمدی با اشاره به اینکه امسال نیز سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در حال برگزاری است، افزود: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن برگزار شده و امروز و فردا مرحله استانی مسابقات در دو بخش خواهر و برادر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با برگزاری مرحله شهرستانی 154 نفر به مرحله استانی راه یافتند، گفت: از این تعداد 79 نفر در بخش خواهران و 75 نفر در بخش برادران حضور دارند.

محمدی با بیان اینکه امروز بخش خواهران مسابقات در حال برگزاری است، اضافه کرد: این مسابقات در بخش حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ 10 جزء قرآن کریم، حفظ 20 جزء قرآن کریم، حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در حفظ پنج جزء در بخش برادران سه نفر و خواهران 16 نفر حضور دارند، گفت: همچنین در حفظ 10 جزء نیز در بخش برادران هفت نفر و بخش خواهران نیز 14 نفر شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حفظ 20 جزء قرآن کریم نیز پنج نفر برادر و هشت نفر خواهر حضور دارند، افزود: در حفظ کل نیز پنج نفر برادر و 6 نفر از خواهران حضور دارند.

محمدی تعداد شرکت کنندگان رشته قرائت را شامل 17 برادر و 16 خواهر اعلام کرد و افزود: در رشته ترتیل نیز 16 برادر و 15 نفر خواهر شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در رشته اذان مسابقات فقط در بخش برادران با حضور 13 نفر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در رشته دعاخوانی نیز 9 برادر و چهار نفر خواهر حضور دارند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان ساخت: نفرات برتر در هر رشته به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات