کارشناس اقتصادی اظهار کرد: اقتصاد مقاوتی اقتصاد فرهنگی و رفتاری است که با یک بخشنامه و یا عمل تحقق پیدا نمی کند چه بسا سال ها طول می کشد و تمام نشدی است.
کد خبر: ۸۷۲۶۴۵۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

دکتر عادل پیغامی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هرمزپرس گفت:مقاومت در چهار دهه گذشته برای انقلاب اسلامی کلید واژه خاص بوده که محور اقتصاد مقاومتی بر این راستا بنا شده و نیروی مقاومت بسیج پس از پیروزی انقلاب و مقاومت لبنان و جنبش عمل برپایه مقاومت است.

وی با بیان اینکه مقاومت رمز مسلمانان در برابر استکبار ستیزی است، افزود:کلیدواژه مقاومت برای انقلاب ما توجهاتی نموده که اقتصاد اسلامی آن را نشان می دهد؛هم اکنون نیز کشورهای پاکستان ،مالزی و وهابیان اقتصاد خود را برپایه اقتصاد اسلامی بنا نهاده اند.

کارشناس اقتصادی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در واقعه اقتصاداسلامی و نقطه مقابل اقتصادی استکبار ستیزی است لذا داشتن یک الگوی اسلامی و کارآمددر حل مسائل کشور ها و نظام ها و جوامع جدی است و مولف های که ما در انقلاب اسلامی آمده و این اقتصاد حتی در کشورهای دیگر بکار می رود .

پیغامی با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور تاکید کرد:کلمه مقاومتی برای تجهیز و به نوعی آماده باش و توجهی را می دهد که صرفا اقتصاد اسلامی را شامل نمی شود بلکه پایه های علمی و اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران اقتصادی مقاوم است و ما در پی مقاومت تر کردن آن هستیم،افزود:اقتصاد ایران در این مسیرهای چند دهه اقتصاد خود را ثابت کرده از این رو اقتصاد ما از ترکیه مقاوم تر است و با وجود خرابکاری های پهلوی برای کشور و جنگی که در بین ایران و عراق افتاد در اقتصاد ترکیه وجود نداشته در صورتی که اقتصاد ترکیه با جنگی که ما داشته ایم نفع بسیار زیادی را داشته است.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصاد ترکیه همیشه مشمول کمک بین الملل وبانک جهانی بوده است بیان داشت:ترکیه از لحاظ پولی ، فکری و اقتصاد ایران مشمول ترین بوده است ولی با تمام این وصاف اقتصاد ترکیه شکننده تر از اقتصاد ایران است و یک روز نمی تواند تحمل کند که درآمد توریسم که معادل قیمت نفت ایران است به یک سوم کاهش پیدا کند و نمی تواند تحریم بانک مرکز را در یک روز دوام بیاورد.

وی افزود: اقتصاد مقاوتی اقتصاد فرهنگی و رفتاری است که با یک بخشنامه و یا عمل تحقق پیدا نمی کند چه بسا سال ها طول می کشد و در هر مرحله و فازش باید ادامه آن را پیش برد و تمام نشدی است.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا تهران تاکید کرد:در بین دانشگاهیان و مردم با اقتصاد مقاومتی تازه جا افتاده است که در مسایل اقتصاد ورود پیدا کنند و در طرح های مختلف تشکل ها برگزار کنند و با ورود به حوزه اقتصادی فرهنگ سازی اقتصادی را رونق دهند .

ارسال نظرات