فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان

تپه و قلعه آق بلاغ بروجرد به اردوگاه فرهنگی،ورزشی تبدیل می شود

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از ساماندهی و تبدیل تپه و قلعه آق بلاغ بروجرد به یک اردوگاه تفریحی ، فرهنگی و وروزشی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۶۴۸۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مرتضی کشکولی روز شنبه در جلسه ساماندهی مشکلات قلعه و تپه تاریخی آق بلاغ بروجرد که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: تپه و قلعه تاریخی آق بلاغ بروجرد که مالکیت آن در اختیار بخش خصوصی بوده به سپاه واگذار شده و در راستای ساماندهی آن هفت میلیاردریال اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در هر شهرستان احداث یک اردوگاه تفریحی، فرهنگی و ورزشی در دستور کار سپاه استان قرار دارد، افزود: اگر بین دستگاههای اجرایی و سپاه هم افزایی صورت گیرد با خرد جمعی ، ایجاد اردوگاه فرهنگی، آموزشی و ورزشی با سرعت بیشتری در قلعه و تپه تاریخی آق بلاغ بروجرد به سرانجام می رسد.
سردار کشکولی با بیان اینکه در ساماندهی قلعه تاریخی آق بلاغ بروجرد سپاه هیچ گونه منافعی ندارد و به هیچ وجه قصد نداریم در این محل پادگان نظامی ایجاد کنیم، اضافه کرد: ساماندهی این قلعه ظرفیت خوبی برای سرعت بخشیدن به اولویت تبدیل استان لرستان به مقصد گردشگری است.
قلعه و تپه آق بلاغ محوطه تاریخی در شرق شهرستان بروجرد است و این اثر مربوط به دوره قاجار بوده و در بخش مرکزی، روستای آقبلاغ واقع شده که در تاریخ 5 آذر 1380 با شمارهٔ ثبت 4366 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
قلعه آق بلاغ همچنین با نام قلعه پرویزخان شهرت دارد و در مسیر جاده بروجرد - اراک قرار گرفته و به عنوان اقامتگاه تابستانی مورد استفاده قرار می گرفته است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به ظرفیت های ایجاد شده در دهکده مقاومت بسیج در خرم آباد نیز اشاره کرد و گفت: بالغ بر 200 میلیاردریال تاسیسات و تجهیزات ورزشی و تفریحی در این دهکده مستقر شده است.
به گفته وی دهکده مقاومت بسیج در خرم آباد به طور قطع یکی از بی نظیرترین مجموعه های تفریحی و ورزشی در غرب کشور است.
وی با بیان اینکه یک سالن همایش با ظرفیت یکهزارو700 نفر و یک سالن دیگر با ظرفیت 500 نفر در محل دهکده مقاومت بسیج در حال ساخت است، اظهار کرد: این سالن ها با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال احداث می شوند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه تاکنون 75 درصد از دهکده مقاومت بسج در خرم آباد تکمیل شده، بیان کرد: یک میلیارد و 500 میلون ریال برای احداث گود زورخانه در این دهکده اختصاص یافته همچنین ایجاد مسیر پیاده روی در جنگل و ایجاد پیست دوچرخه سواری ازدیگر ظرفیت هایی هستند که در دهکده مقاومت به وجود می آیند.
سردار کشکولی افزود: پس از بررسی جنس کوه مجاور دهکده مقاومت توسط هنرمندان مجسمه ساز سردیس های شهدا و مجسمه هایی با موضوع دفاع مقدس و بیداری اسلامی ایجاد شود.
ارسال نظرات