در دوره تربیت 50 نفر از طلاب در حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد:

کارگاه آشنایی با فنون مشاوره دهی/کارگاه صحیح پاسخگویی به مسائل شرعی/شبهات قرآنی در مورد زنان

فرمانده بسیج طلاب حوزه گفت: هدف این دوره ارتقاء سطح علمی طلاب و سرگروههای حلقه های صالحین سطح شهر می باشد تا آنها با نحوۀ برخورد صحیح با مخاطبان و مراجعان بیشتر آشنا شوند.
کد خبر: ۸۷۲۶۵۲۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق،همزمان با دهه کرامت به همت امور تبلیغی و بسیج طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) دوره تربیت مبلغ با حضور اساتید برجسته از مرکز استان و قم برای 50 نفر از طلاب و بیش از 20 نفر از بسیجیان سرگروه حلقه های صالحین برگزار شد.

در حاشیه این دوره فرمانده بسیج طلاب حوزه گفت: هدف این دوره ارتقاء سطح علمی طلاب و سرگروههای حلقه های صالحین سطح شهر می باشد تا آنها با نحوۀ برخورد صحیح با مخاطبان و مراجعان بیشتر آشنا شوند .

وی افزود در پایان دوره بین شرکت کنندگان قرعه کشی انجام گرفته و به نفرات برگزیده وام کربلا اهدا خواهد شد.

مسئول تبلیغ حوزه نیز در رابطه با برگزاری این دوره گفت : در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی تبلیغ اعطا خواهد شد.

کارگاه دو روزه فنون مشاوره دهی با حضور حجت الاسلام دکتر افشاری در جمع طلاب و سرگروههای حلقه های صالحین و بسیجیان در حوزه علمیه الزهرا (س) برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه طلاب و سرگروه ها با مشاوره ، مراحل مشاوره دهی ، ساختار ارتباطات مشاوره ای و روح ارتباطات مشاوره آشنا شدند.

لازم به ذکر است کارگاه دوم فنون مشاوره به صورت عملی و ارائه مشاوره حضوری و بیان نکات و فنون در حین مشاوره برگزار شد.


کارگاه دوم دوره تربیت مبلغ تحت عنوان نحوه صحیح پاسخگویی به مسائل شرعی به حضور اعرابی کارشناس احکام حوزه علمیه حضرت زینب(س) یزد در موضوعات مختلف برگزار شد و طی آن طلاب سؤالات خود را نیز مطرح کرده و نظر مختلف مراجع را راجع به آنها جویا شدند.

لازم به ذکر است جلسه اختصاصی احکام برای اساتید و کادر حوزه نیز بعد از کارگاه طلاب برگزار شد .


کارگاه سوم دوره تربیت مبلغ با حضور حجت الاسلام ملاحسینی با محوریت شبهات قرآنی در مورد زن در حوزه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام ملاحسینی با بیان آیه 34 سوره نساء به بیان شبهات وارد بر این آیه و بررسی آن پرداخت.

حسینی با اشاره به وضعیت زنان در زمان جاهلیت که بعنوان یک وسیله و ابزار استفاده می شده و همچنین مسئله زنده به گوری زنان و میراث بودن آن بعد از مرگ همسر و اینکه زنان بعد از مرگ همسر خود بین وراث تقسیم می شدند به بیان جایگاه مهم زنان پرداخت.

حجت الاسلام حسینی زن را در فرهنگ مختلف کشورها مورد بررسی قرار داد و گفت: در هند بهترین زن، زنی است که بعد از مرگ همسرش او را بسوزاند.

وی ادامه داد: تساوی مساوی با عدالت نیست و عدالت هم مساوی با تساوی نیست و در همین رابطه با بیان آیات محکم قرآن جایگاه زن و لزوم توجه به آن را مورد بررسی قرار داد و گفت: بیان آیات متشابه از سوی برخی افراد تنها برای شبهه افکنی است و هیچ قصد دیگری ندارند.

در کارگاه دوم شبهات قرآنی حجت الاسلام ملاحسینی به بیان رفتار و برخورد ما در برابر شبهات مثلاً در نظر گرفتن مبانی، عقل نگری، جواب ندادن شبهات با حدس و گمان و ... پرداخت و گفت : بهترین شیوه در دفع شبهه توسل است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار