همزمان با دهه کرامت:

غبارروبی بقعه متبرکه امامزاده سید ابراهیم (ع)زنجان همزمان با دهه کرامت

همزمان با نخستین روز از دهه کرامت غبارروبی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۶۵۳۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، همزمان با نخستین روز از دهه کرامت غبارروبی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم که به منظور تجلیل و پاسداشت مقام امامزادگان انجام شد، جمعی از مسئولان استانی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان زنجان، مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان زنجان و همچنین مسئولانی از ستاد عتبات عالیات قم و خادمان حرم حضرت معصومه (س) حضور داشتند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در حاشیه این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) گفت: هر سال همزمان با دهه کرامت برنامه‌های متعددی توسط اوقاف استان زنجان اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های دهه کرامت انجام شده است، افزود: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که طی این دهه اجرایی خواهد شد، همایش بزرگداشت امامزادگان است.

وی با اشاره به اینکه همایش مذکور در مرکز استان و همچنین شهرستان‌ها برگزار می‌شود، اظهار داشت: نخستین برنامه از این همایش‌ها در امامزاده یعقوب (ع) صائین قلعه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه این مراسم روز جمعه هفته جاری برگزار میشود، تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین برنامه‌های پاسداشت و تکریم مقام امامزادگان است.

وی با اشاره به حضور مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم اضافه کرد: همچنین طی روزهای آینده در امامزاده ام‌البینن (س) نیز مراسم مشابهی برگزار خواهد شد.

خدابنده‌لو با بیان اینکه امسال شهرستان‌های ماهنشان، طارم و خدابنده میزبان همایش بزرگداشت امامزادگان خواهند بود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش‌ها شناساندن بهتر امامزادگان است.

وی با اشاره به اینکه در این ایام جشن‌های دهه کرامت نیز به میزبانی بقاع متبرکه برگزار می‌شود، گفت: نصب ضریح امامزاده علمدار(ع) پری نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ضریح این امامزاده والا مقام در استان اصفهان ساخته شده و پس از انتقال به زنجان در روز ولادت امام رضا (ع) نصب می‌شود، خاطر نشان ساخت: همچنین در این ایام به میزبانی بقاع متبرکه مراسم جشنی با حضور مسئولان و اهالی محل در قالب سخنرانی و مولودی خانی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات