مسئول تربیت بدنی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) شهرستان بافق:

باید با احیای بازی های بومی محلی آن را حفظ و به نسل جدید انتقال داد

حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) شهرستان بافق صبح امروز مسابقات بازی های بومی، محلی خود را در محل سالن ورزشی این حوزه برگزار نمود.
کد خبر: ۸۷۲۶۶۰۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، این مسابقه با حضور 6 تیم از پایگاه های مقاومت بسیج خواهران به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.

زهرا صدر مسئول تربیت بدنی این حوزه در خصوص برگزاری این مسابقات گفت:ورزش و فعاليت هاي بدني از جمله ابزاري هستند كه از طريق آنها مي توان قابليت هاي جسماني، رواني و اثرات مطلوب اجتماعي را كسب نمود.

وی افزود: ورزش به جهت نياز فردي و ضرورت اجتماعي، به عنوان يكي از عوامل ارزشي در جامعه مطرح است، به همين دليل بايد زمينه‌هاي مساعد كسب چنين ارزشي را براي همه ميسر ساخت. به عبارت ديگر مي بايست موجبات همگاني و عمومي شدن ورزش در جامعه فراهم گردد تا تمامي اقشار جامعه بتوانند به آن پرداخته و علاوه بر بهره برداري از جنبه‌هاي تفريحي و سرگرمي و نشاط آن از حيث سلامتي جسمي و روحي نيز از فوايد و آثارش بهره مند شوند. 

صدر خاطر نشان کرد: براي عموميت بخشيدن به اين هدف بايد روش‌هاي سهل و عملي كه در كوتاه مدت بتواند نتيجه‌بخش باشد، بررسي و پيش بيني و برنامه ريزي شود و اين ممكن نيست مگر با پرداختن به فرهنگ و سنن و آداب و رسوم مردم جامعه و علايق و سليقه‌هاي ذاتي آنها در مورد فعاليت هاي مورد توجه

وی در ادامه درباره نحوه برگزاری این مسابقات افزود: این مسابقه با حضور6 تیم از پایگاه های مقاومت برگزار خواهد شد که در آن تیم ها با انجام بازی " وسط بازی"به رقابت با هم می پردازند و در پایان سه تیم برگزیده این مسابقات انتخاب خواهد شد.

صدر بیان کرد: هدف از این بازی ها احیای بازی های بومی- محلی،حفظ و انتقال آن به نسل جدید است.

لازم به ذکر است در پایان سه تیم پایگاه های فاطمیه،ام ابیها و سکینه(س) به عنوان تیم های برگزیده انتخاب شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار