خبرهای داغ:
مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد؛
مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت:استان گلستان در بخش اشتغال زایی از رتبه ۱۵ کشوری برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۲۶۶۱۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آیین تودیع و معارفه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان پیش ازظهر امروز با حضور معاون استان ها و امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد و امراله عباسی تودیع و سعید مازندرانی به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.
 
امرالله عباسی، در مراسم تودیع خود اظهار کرد: عوارض ناشی از تحریم ها و رکود اقتصادی باعث شده گلستان از نظر اقتصادی در شرایط خوبی نباشد.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت یازدهم در آغاز فعالیت خود از اعتباری برخوردار نبود اما با تدبیر و امید، صبر و استقامتی که داشت توانست شرایط را مدیریت کند.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به حوزه کار در ابتدای دولت تدبیر بیان داشت: با توجه به شاخصه هایی که سازمان بین المللی کار اعلام کرده بود در ابتدای فعالیت دولت یازدهم نرخ بیکاری استان 5.6 درصد بود و این موضوع برای مردم قابل احساس نبود لذا با نشست ها و با توجه به شاخص های بومی بعد از آمار گیری های انجام شده به 13.8 درصد رسید.

وی افزود:این نرخ در سال 93 به 12.4 درصد کاهش و با تلاش هایی که از سوی دولت تدبیر و امید صورت گرفته است این آمار در سال 94 به 11.8 درصد رسید و این نشانگر این است علارقم اینکه دولت نتوانست کمک جدی به بخش خصوصی داشته باشد این بخش به صورت فعال توانست نقش خوبی را ایفا کند.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نرخ بیکاری فارق التحصیلان را یک درصد پایین تر از نرخ کشوری خواند و گفت: توانستیم در این راستا 100 نفر را به بنگاه های کارورزی معرفی کنیم .

عباسی جمعیت شاغل استان را 52 هزار و 527 نفر خواند و اذعان کرد: در این بخش استان گلستان رتبه 13 کشور را دارد همچنین 48 هزار نفر بیمه شدگان که رتبه 16 کشوری، متاسفانه رتبه 20 در سهم اشتغال ناقص، 11 هزار تعاونی در استان در رتبه 5 کشوری، رتبه 15 کشوری در اشتغال زایی و رتبه 21 کشوری را در سرمایه گزاری تعاون برخوردار هستیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها