نیوجرسی های بتنی در حاشیه پیچ ها و مناطق پرخطر جاده سرچم نصب شده و ترانشه برداری بخش هایی از این محور که خطر ریزش بیشتری داشت، انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۲۶۶۷۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، در بازدیدخلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از عملیات ایمنی سازی محور اردبیل- سرچم، سهولت تردد در این محور ترانزیتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و نسبت به تسریع در عملیات نصب روشنایی تونل های موجود در سرچم تاکید شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان ترانشه برداری بخش هایی از این محور که خطر ریزش بیشتری داشت، انجام شده است.

نصب نیوجرسی های بتنی در حاشیه پیچ ها و مناطق پرخطر به جای گاردریل نیز از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی راه و شهرسازی است.

جاده سرچم از جمله محور های ارتباطی استان اردبیل با پایتخت و دیگر استانهای همجوار زنجان، تبریز، قزوین، گیلان و ... است که در دولت نهم و دهم به بهره برداری رسید.

اما کم و کاستی های این محور ارتباطی بسیاری را به کام مرگ کشاند؛ بطوری که پرحادثه ترین محور ارتباطی استان و نیز کشور محسوب می شود.

در همین راستا و برای سهولت تردد این محور ارتباطی نیاز است بیش از پیش عملیات ایمن سازی توسط مسئولین راه و شهرسازی صورت گیرد؛ چرا که صخره های آویزان، پیچ های تند و سراشیبی تیز عواملی می باشد که بیشتر منجر به حوادث تلخ می شود؛ گر چه رانندگان بایستی با سرعت مطمئنه در این محور تردد کنند.

مسئولین امر می توانند این جاده که هم اکنون پرتردد ترین جاده استان به شمار می آید را برای جذب گردشگر و میهمانان بیشتر به کارگیرد و با ایمن سازی اصولی شهرستان کوثر و دیگر شهرستانهای همجوار را به یکی از مناطق نمونه گردشگری و توربستی کشور تبدیل کند.

از دیگر موارد ضروری این جاده ترانزیتی، نبود جایگاه سی ان جی، بنزین و مجتع خدماتی رفاهی دیگر است که بی شک موجب نارضایتی میهمانان و گردشگران می شود.

پروژه احداث راه اصلی اردبیل- سرچم به طول 178 کیلومتر با هزینه بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال در سال 1390 به بهره برداری رسید و به عنوان یکی از مهمترین پروژه های دولت پیشین در این استان قلمداد می شد.

کاهش زمان سفر از اردبیل به دیگر استان ها، کاهش آمار سوانح جاده ای، کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا، افزایش سرعت رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی مناطق شمال غربی کشور، تسهیل صادرات و واردات از طریق مرز بیله سوار، رشد کشاورزی در منطقه و تسهیل انتقال تولیدات منطقه به محل های مصرف از جمله اهداف احداث این راه عنوان شده بود که در نهایت عدم توجه به ایمنی مسیر، شیب تند در بخش هایی از جاده، ریزش ترانشه، نبود روشنایی مناسب در تونل ها و تعداد قابل توجه تصادفات رانندگی، اهداف قابل ستایش مسئولین در این پروژه را زیر سوال برد.

امید می رود توجه بیش از پیش مسئولین به این محور ارتباطی، ضمن کاهش حوادث و سوانح رانندگی، صنعت توریسم و اقتصاد شهرستان کوثر (بیشترین بخش این جاده از این شهرستان میگذرد) و استان تقویت شود.


از نصب نیوجرسی های بتنی در پیچ ها تا ترانشه برداری صخره های گول پیکر "سرچم"

 

ارسال نظرات