نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران :
ابوالفضل فتح‌اللهی با تأکید بر اینکه عدم حمایت‌های دولت از تولید داخلی مانع ایجاد اشتغال است گفت:موضوع اصلاح قانون کار در برنامه‌های چهارم و پنجم مورد تاکید قرار گرفته و باید به شکل سه‌جانبه گرایی اصلاح شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۰۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل فتح‌اللهی در واکنش به اظهارات  محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اینکه قانون کار ایران بزرگترین مانع تولید و اشتغال کشور است گفت: بزرگترین مانع تولید و اشتغال کشور ، وضع قوانین نا صحیح و عدم حمایت واقعی دولت‌ها از تولید داخلی و تبیین سیاست‌های غلط اقتصادی کشور است، که در سال‌های گذشته در کشور جاری شده است.

 وی ادامه داد:قانون کار از زمان تأسیس هیچ‌گاه به صورت کامل و صحیح اجرا نشده است. همیشه شاهد بودیم که به صورت مقطعی و سلیقه‌ای و معمولاً‌ با مصحلت اندیشی عملیاتی شده است.

 نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بیان کرد: اگر قانون کار مانع اشتغال است، پس چرا مناطق آزاد که از قانون کار پیروی نمی‌کنند وضعیت مطلوب اشتغال ندارند؟!

فتح اللهی  با تأکید بر اینکه قانون کار نیازمند اصلاح است اما مانع ایجاد اشتغال نیست افزود: موضوع اصلاح قانون کار در برنامه‌های چهارم و پنجم مورد تاکید قرار گرفته و باید به شکل سه‌جانبه گرایی اصلاح شود؛ اما ارسال قانون بدون سه جانبه گرایی را قبول نداریم.

 وی گفت: بدون تردید رسیدگی به مطالبات کارگران مختص به قانون کار و قانون تامین اجتماعی نیست زیرا خیلی از قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود مانند قانون حل موانع تولید، در بسیاری از موضوعات به تصویب رسیده است. بنابراین ضرورت دارد که روح حمایت از کار و تولید را در تمام قوانین و تصمیم‌گیری‌ها جاری کنیم.

ارسال نظرات