مسئول بسيج سازندگي سپاه حضرت اميرالمومنين (ع) استان ايلام گفت: از ايجاد طرح هاي كوچك و زودبازده در حوزه صنايع تبديلي در قالب اقتصاد مقاومتي حمايت كرده و به آنها تسهيلات پرداخت مي شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۰۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ منصور ملك حسيني اظهار كرد: ايجاد كارگاه هاي صنايع تبديلي در تمام شهرستان هاي استان ايلام براساس ظرفيت ها و اولويت هاي هر شهرستان با نظر كارشناسان و صاحب نظران مشخص و تعيين مي شود.


وي با بيان اينكه ايجاد اين طرح ها در حال اجراست و تا پايان سال به اتمام مي رسد، افزود: در اجراي طرح هاي صنايع تبديلي ظرفيت و پتانسيل هر شهرستان در زمينه هاي توليد محصولات كشاورزي و صنايع دستي در نظر گرفته شده است.

سرهنگ منصوربيگي تاكيد كرد: بطور مثال شهرستان هاي بدره و دره شهر در كاشت و برداشت محصول خيار مرغوب شرايط مناسبي دارند و صنايع تبديلي به منظور فرآوري خيار و توليد ترشي و شوريجات در اين مناطق در اولويت قرار دارد.

وي با بيان اينكه هدف از اجراي صنايع خرد تبديلي كاهش خام فروشي محصولات و افزايش بهره وري است، گفت: ايجاد صنايع تبديلي كوچك زودبازده در ايوان در حوزه فرآوري انگور، ايلام توليد عسل، دهلران صنايع لبني و ماست بندي، آبدانان روغن حيواني، مهران در سبزيجات، سيروان توليد رب انار، چرداول لبني و ملكشاهي صنايع آهنگري تا پايان سال انجام مي شود.

وي يادآور شد: براي اجراي اين طرح ها تا سقف 300 ميليون ريال تسهيلات به متقاضيان واجد شرايط پرداخت مي شود كه از ابتداي سال جاري تاكنون 90 ميليارد ريال تسهيلات براي ايجاد صنايع تبديلي كوچك و زودبازده در استان ايلام پرداخت شده است.

سرهنگ ملك حسيني با بيان اينكه با ايجاد و تكميل اين طرح ها بيش از يك هزار مورد اشتغالزايي در استان ايجاد مي شود، افزود: اين صنايع تبديلي در قالب طرح هاي مشاغل خانگي كوچك و زودبازده و با هدف جمع آوري و فرآوري محصولات خرد و عرضه اين محصولات فرآوري شده به بازار ايجاد و راه اندازي مي شوند.

وي همچنين از اجراي طرح هاي پرورش دام سنگين، شتر، آبزيان سرد و گرم آبي، زنبور عسل، مرغ بومي، ماكيان، گياهان داوريي و گلخانه اي، قارچ، زعفران و ايجاد طرح هاي توليد علوفه هيدروپونيك، ورمي كمپوست، قالي بافي و داربست باغات انگور در طول سال جاري با حمايت بسيج سازندگي خبر داد.
منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,
 
ارسال نظرات