اسماعيل ضيائي ساكن روستاي رازيان شهرستان عجب شير :

پرورش كبك يك كار بسيار مقرون به صرفه است

حدود 10 سال است كه به پرورش كبك مشغول هستم و با تجربه به دست آمده مي گويم كه اين كار بسيار مقرون به صرفه است و اگر كسي وارد اين فعاليت شود مسلما ضرر نخواهد كرد به شرط اينكه آشنايي و تخصص كافي داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۲۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حدود 10 سال است كه به پرورش كبك مشغول هستم و با تجربه به دست آمده مي گويم كه اين كار بسيار مقرون به صرفه است و اگر كسي وارد اين فعاليت شود مسلما ضرر نخواهد كرد به شرط اينكه آشنايي و تخصص كافي داشته باشد.


*به عنوان سؤال اول اينكه خودتان را معرفي كنيد و درباره طرحي كه براي آن تسهيلات دريافت كرديد توضيح دهيد.
اسماعيل ضيائي ساكن روستاي رازيان از شهرستان عجب شير هستم و در زمينه پرورش كبك حدود 10 ميليون تومان تسهيلات از بانك مهر اقتصاد با معرفي بسيج سازندگي شهرستان دريافت كردم.
در حال حاضر توانسته ام با گسترش كار خود، كبك هاي خود را از 50 قطعه به 500 كبك افزايش دهم.

*تسهيلاتي كه دريافت كرديد تا چه حد به پيشرفت كار شما كمك كرده است و آيا اين نوع تسهيلات به نظر شما توانسته است به اشتغال و توليد كمك كند؟
قبل از اينكه از اين تسهيلات استفاده كنم به صورت محدود به پرورش كبك مشغول بودم اما بعد از اينكه وام گرفتم تصميم گرفتم كه به صورت جدي وارد شدم و در حال حاضر هم راضي هستم و درآمد نسبتا خوبي هم عايدم مي شود.
بله صد درصد اين نوع تسهيلات هم انگيزه ما را بيشتر مي كند و هم باعث مي شود كه مقدمات توليد و اشتغال زايي فراهم شود.

*آيا دوره هاي مرتبط با شغلتان را گذرانده ايد؟
اگر اطلاع داشته باشم كه دوره هايي در رابطه با كار من هست حتما استفاده مي كنم ولي تاكنون به واسطه بيش از 10 سال فعاليت و تجربه ام در اين شغل به پرورش كبك پرداخته ام و هميشه سعي ميكنم از طريق اينترنت آخرين اطلاعات در اين زمينه را كسب كنم.

*بازار فروشتان به چه شكلي هست آيا در اين راستا مشكلي داريد يا نه مشتري هاي خاصي پيدا كرده ايد؟
در اين زمينه مشكل دارم و تا به امروز بازار ثابت و منظمي براي فروش پيدا نكرده ام اما به شكل هاي مختلف و در بازارهاي مختلف محصول خود را به فروش مي رسانم.

*و سخن آخر...
سخن آخر اينكه گوشت و تخم  كبك با توجه به طعم عالي و ارزش غذايي بالا، بسيار سالم تر از گوشت مرغ است و اميدوارم ديگران هم وارد اين كار شوند و با دريافت چنين تسهيلات، توليد را افزايش دهند تا مردم به راحتي از آن استفاده كنند.

منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي
ارسال نظرات
آخرین اخبار