رئیس بنیاد مستضعفان کشور:

۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع تبدیلی در گرمی پرداخت می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان کشور در بازدید یک روزه خود از شهرستان گرمی گفت: برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان گرمی بیش ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات واگذار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۵۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، محمد سعیدی کیا اظهار کرد: شهرستان گرمی قابلیت های منصر به فردی دارد که تاکنون به دلیل بی توجهی بالفعل نشده و باعث فقر و بیکاری در این منطقه شده است.
وی از راه اندازی مجتمع دامپروری ۳۰۰۰ راسی در شهرستان گرمی خبر داد و افزود: در صورت اینکه مسئولان شهرستان زمین مورد نظر را تأمین کند، این سازمان مجتمع دامپروری ۳هزار رأسی ایجاد خواهد کرد که در رونق اقتصادی منطقه بسیار مؤثر خواهد بود.
سعیدی کیا با بیان اینکه برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان گرمی بیش ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات واگذار می شود، اظهار کرد: برای حمایت و ترغیب فعالان بخش خصوصی، تسهیلات ویژه برای طرح های صنایع تکمیلی اختصاص می یابد.
وی از اهتمام فرماندار گرمی برای بیان مشکلات شهرستان گرمی قدردانی کرد و گفت: با توجه به عمق محرومیت در شهرستان گرمی به بنیاد سرمایه گذاری و معاونت توانمند سازی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور ابلاغ کرده ایم که از نزدیک ظرفیت های سرمایه گذاری شهرستان گرمی را بررسی نمایند.

بزرگترین مشکل گرمی بیکاری است
فرماندار شهرستان گرمی در این زمینه گفت: بیکاری بزرگترین مشکل شهرستان گرمی است که زمینه رکود اقتصادی و افزایش مهاجرت از این منطقه را ایجاد کرده است.
«
میرعلی رحیمی زاد» با بیان اینکه نبود اشتغال پایدار بزرگترین مشکل جوانان شهرستان گرمی است، اظهار کرد: چون قشر جوان سهم زیادی در پیشرفت منطقه دارد، اگر برای اشتغال آنها به درستی برنامه ‌ریزی شود بسیاری از مشکلات شهرستان و استان حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه در طول دو دهه گذشته ۳۰ هزار نفر از شهرستان مغان گرمی مهاجرت کرده اند، اظهار کرد: برخی روستاهایمان خالی از سکنه شده و جوانان گرمی برای تامین معاش به دیگر استان ها و عمدتا” رشت و کرج مهاجرت کرده اند.
وی افزود: در دیدار چند ماه گذشته با رئیس بنیاد مستضعفان کشور کلیپ سخنان مقام معظم رهبری در سفر ایشان به شهرستان گرمی در سال ۱۳۷۹ و جمله تاریخی معظم اله که فرموده بودند:”آنهائی که می خواهند محرومیت را ببینند به گرمی بیایند "را دست مایه سخنان خود قرار داده و خواستار سرمایه گذاری، توجه جدی و اقدام‌های حمایت‌های این بنیاد در شهرستان گرمی شدیم که موثر واقع شد.
فرماندار گرمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هدف سفر خود به گرمی را جلبتوجه مسئولان به مناطق محروم بین کرده اند، تصریح کرد: با توجه به پیش زمینه های ایجاد شده و با عنایت رئیس بنیاد مستضعفان و حضور ایشان در منطقه برخی امتیازات ویژه برای شهرستان بدست آمد.

ارسال نظرات