الله كرم حيدري يكي از فعالين عرصه اقتصاد مقاومتي استان بوشهر

مسئولين به محصولات اقتصاد مقاومتي بي توجه هستند

فعال اقتصاد مقاومتي گفت: مسئولين براي حمايت از اقتصاد مقاومتي سود تسهيلات بانكي را كاهش دهند و حمايت كنند تا دام‌هاي بيشتري خريداري شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۵۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدتي است كه جامعه دچار بحران‌هاي شديد اقتصادي و اجتماعي شده و رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها در جمع‌هاي اقشار مردم و بخصوص كارگزاران نظام اسلامي راه حل خروج از بحران‌هاي اقتصادي يعني اجراي طرح اقتصاد مقاومتي را مطرح كردند و نقشه راهي را براي همه دستگاه‌ها دولتي و خصوصي ترسيم و به مسئولين ابلاغ فرمودند.


بسياري از مسئولين در سازمان‌هاي مختلف مانند سازمان مردمي بسيج مستضعفين اين حركت جهادي در راستاي اقتصاد مقاومتي را يكي از محوري ترين ماموريت هاي خود دانست و خدمات بسيار زيادي را در اين راستا به فعالين عرصه اقتصاد مقاومتي در روستاها ارائه كرده است.

اغلب اين خدمات در حوزه دامپروري، كشاورزي و صنعتي است كه توانسته موجب ايجاد اشتغال‌زايي و رشد اقتصادي در روستاها شود و جمعي از جوانان جوياي كار را صاحب شغل كند.

اقتصاد مقاومتي يكي از مؤلفه‌هايي است كه رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات كشور از بحران اقتصادي را حركت در اين مسير عنوان كردند و مي‌فرمايد: اين‌كه ما عرض كرديم «اقتصاد مقاومتي»، اين‌يك شعار نيست؛ اين‌يك واقعيت است، يكي از بخش‌هاي ما، اقتصاد است و خاصيت اقتصاد در يك چنين شرايطي، اقتصاد مقاومتي است؛ يعني اقتصادي كه همراه باشد با مقاومت در مقابل كارشكني دشمن، خباثت دشمن؛ دشمناني كه ما داريم.

نبود كارخانه نگه‌دارنده محصولات دامي در بوشهر

الله كرم حيدري يكي از فعالين عرصه اقتصاد مقاومتي استان بوشهر در روستاي هفت‌جوش از توابع شهرستان بوشهر است. وي در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: در مهر و موم‌هاي گذشته چهار گاو شيرده داشتم كه با توجه به هزينه‌هاي بالا مخارج گاوداري را تأمين نمي‌كرد كه از تسهيلات بسيج سازندگي استفاده و سه گاو ديگر خريداري كردم.

حيدري با اشاره به اينكه در ابتدا يك كارگر داشتم، اظهار كرد: بعد از خريدن گاوهاي شيرده جديد و دام‌هاي ديگر نيز خريداري شد كه حاصل آن‌ها توليد شير و ماست محلي است و در بازار مصرف به هم استاني‌ها عرضه مي‌شود.

اين فعال اقتصاد مقاومتي افزود: توليدكنندگان بايد براي محصولات خود بازاريابي دائم داشته باشند و دام‌هاي پرورش‌دهنده را با توجه به شرايط آب‌وهواي منطقه انتخاب كنند تا ضررهاي زيادي متحمل نشوند.

وي با اشاره به اينكه كارمند هستم و وقت‌هاي اضافه را كاملاً در دام داري سپري مي‌كنم، بيان كرد: مسئولين براي حمايت از اقتصاد مقاومتي سود تسهيلات بانكي را كاهش دهند و حمايت كنند تا دام‌هاي بيشتري خريداري شود، بازديدهاي مستمر داشته باشند و فعالين را شناسايي و با يك آسيب‌شناسي راهبردي وضعيت اشتغال را معيار سنجي كنند.

توليد روزانه 80 كيلو محصول در كارگاه اقتصاد مقاومتي

حيدري بيان كرد: محصولات به‌دست‌آمده از دام را به شيريني فروشان و در برخي موارد به‌صورت عمده و سفارشي در بازارهاي مركز استان و دشتستان عرضه مي‌كنيم.

اين فعال اقتصاد مقاومتي با اشاره به اين كه هيچ كارخانه نگه‌دارنده در استان وجود ندارد، عنوان كرد: با توجه به شرايط آب و هوايي در استان بوشهر روزانه 80كيلو شير به دست مي‌آيد كه با آن مي‌توانيم نزديك به 80كيلو ماست به قيمت 2500 تومان عرضه كرد.

وي تصريح كرد: براي راه‌اندازي يك كارگاه مجهز گاوداري يك فضاي فيزيكي سرپوشيده و تعدادي دام و دو نفر كارگر نياز است.
ارسال نظرات