با پر شدن انبار ذخیره گندم:

توقف خرید تضمینی گندم در تنها مرکز خرید نیر

چند روز است که به خاطر پر شدن انبار و نبود مکان برای تخلیه گندم خرید گندم در نیر انجام نمی شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۶۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، درسال های گذشته پای بحث خرید تضمینی گندم که به میان می آمد، کشاورزان شهرستان یک دغدغه داشتند و آن هم اینکه به موقع به دسترنج و حاصل چند ماه زحمت خود برسند و مبالغ مربوط به گندم هایی که به طور تضمینی به دولت فروخته اند به حسابشان واریز شود.

امسال اما دغدغه دیگری در کنار این نگرانی جای خوش کرد و آن هم اینکه انبار تنها مرکز خرید گندم شهرستان نیر پر شده و ظرفیت مناسب برای خرید و ذخیره گندم وجود ندارد و از سوی دیگر افزایش میزان برداشت نسبت به چند سال گذشته به این مشکل کمبود فضای ذخیره سازی دامن زده است.

این مساله باعث گلایه کشاورزان نیری از بلاتکلیفی در فروش گندم خود شده که با وجود اتخاذ راهکارهایی برای موضوع از سوی سازمان های مسئول، اما با توجه به اینکه حجم زیادی از گندم های کشاورزان هنوز بلاتکلیف مانده و برداشت گندم نیز ادامه دارد قطعا مشکل باز هم رخ نمایی می کند.

کشاورزان به عنوان یکی از اقشار ضعیف جامعه که نیاز به حمایت های بیشتری از سوی دولت دارند محسوب می شوند و حدود یک ماهاز عدم پرداخت بهای گندمخریداری شده از کشاورزان شهرستان نیر می گذردو این در حالی است که مسئولان وعده پرداخت ظرف مدت ۴۸ ساعت را داده بودند.

ارسال نظرات